شهر خبر

امروز صادر شد؛

بیانیه کمیته هماهنگ کننده تظاهرات حمایت از مشروعیت در عراق

بیانیه کمیته هماهنگ کننده تظاهرات حمایت از مشروعیت در عراق

کمیته هماهنگ‌کننده راهپیمایی دفاع از نهادهای مشروع حکومت در بیانیه پایانی این راهپیمایی اعلام کرد که به منظور تحقق مطالبات خود تحصن نامحدود برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، کمیته هماهنگ‌کننده راهپیمایی دفاع از نهادهای مشروع حکومت در بیانیه پایانی این راهپیمایی اعلام کرد که به منظور تحقق مطالبات خود تحصن نامحدود برگزار می‌کند.

در این بیانیه مطالبات این راهپیمایی تسریع در تشکیل دولتی با اختیارات کامل بر اساس سازوکار قانونی برای بازگرداندن اقتدار حکومت و حل مشکلات مردم و نیز تسریع در معرفی نامزد نهایی ریاست جمهوری بیان شده است.

این بیانیه همچنین بر حمایت کامل از دستگاه قضائی و نهادهای آن به عنوان سنگ بنای حکومت عراق تأکید کرده است.

در این بیانیه همچنین از رئیس مجلس عراق خواسته شده که فعالیت مجلس را از تعلیق خارج کند و با جدیت برای تخیله ساختمان مجلس و آغاز فعالیت آن و پیگیری حقوق ملتی که نمایندگان این مجلس را انتخاب کرده‌اند تلاش کند.

کمیته راهپیمایی دفاع از نهادهای مشروع حکومت همچنین از نیروهای امنیتی خواسته است که برای حفاظت از نهادهای حکومت و حفظ اقتدار آن به دور از هرگونه مانع‌تراشی اقدام کنند و از نیروهای سیاسی نیز خواسته شده که توجه خود را بر ملت متمرکز کنند و به مسئولیت‌های قانونی خود در مبارزه با گرانی و فساد و کم‌آبی و بحران برق رسیدگی کنند.

همچنین این بیانیه تأکید کرده که کشور با دولتی فاقد اختیارات به مرحله دشواری رسیده که برای مردم مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

در این بیانیه همچنین بر پایبندی کامل و اطاعت مطلق از نظر مرجعیت عالی شیعه تأکید شده است.