شهر خبر

نماینده مجلس: عملکرد بانک‌ها برای مردم خوب نبوده است

نماینده مجلس: عملکرد بانک‌ها برای مردم خوب نبوده است

کرمان - ایرنا - نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در همین سیل اخیر علاوه بر تخریب بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی، ۲۵۰ رشته قنات در سیرجان تخریب شد و هنوز خسارتی به آنان پرداخت نشده است که باید ذکر کنم بانک ها برای معادن خوب کار کردند اما عملکرد خوبی برای مردم نداشتند.

به گزارش ایرنا، شهباز حسن پور روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان سیرجان با حضور وزیر اقتصاد به مشکلات استان کرمان و سیرجان اشاره کرد و افزود: استان کرمان دارای حوادث غیرمنتظره و عجیبی است که سرمازدگی های مستمر چند ساله خسارات زیادی به استان و سیرجان وارد کرده و هنوز درصدد جبران این خسارات بودیم که سیل و سیلاب زندگی مردم را برد و با خاک یکسان کرد.

وی خواستار کمک در ایجاد خط گازرسانی برای شرکت های صنعتی و معدنی شد و تاکید کرد : دولت موظف است آب، برق و گاز واحدهای ضنعتی و معدنی را تامین کند که منتظر اقدام جدی دولت در این زمینه هستیم.

طرح های توسعه ای اشتغال جوانان را حل می کند

امام جمعه سیرجان نیز با اشاره به اقدامات خوب دولت سیزدهم گفت: امروز دولت به فکر مسکن و نان مردم و رفع مشکلات شان است.

حجت الاسلام سیدمحمود حسینی با بیان اینکه  خواستار رفع مشکل آب شرب مردم در برخی مناطق شهرستان سیرجان هستم افزود : با وجود همه طرح های صنعتی و معدنی مبحث اشتغال جوانان یک معضل اجتماعی است که کمک در طرح های توسعه می تواند این مشکل را حل کند.

۱۲هزار کارگر سهامدار گل گهر سیرجان شدند

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نیز با تاکید بر تولید بیشتر برای کمک به اقتصاد کشور گفت : ۲۲ هزار نفر در شرکت های صنعتی و معدنی گل گهر شاغل هستند که برای اولین بار با ابتکار ما در کشور ۱۲ هزار کارگر سهامدار این شرکت ها شدند.

ایمان عتیقی افزود: طرح های توسعه روند اشتغال را افزایش می دهد و چنانچه مجوز واگذاری معدن شماره ۳ را اخذ کنیم هم اشتغال افزایش چشمگیری خواهد داشت که این پهنه معدنی تا ۳۰ سال خوراک تولیدات شرکت های تحت پوشش را تامین می کند.

سرپرست فرمانداری سیرجان هم در این جلسه گفت : ۱۰۰ واحد معدنی و ۷۰۰ واحد صنعتی در سیرجان فعال هستند و دهها هزار نیرو در صنایع و معادن این شهرستان مشغول به کار شده اند که نیازمند کمک جدی و حمایت لازم در رفع مشکلات صنعتی و کشاورزی هستیم.

علی یعقوبی پور از وزیر اقتصاد به عنوان نماینده دولت در سفر هیات دولت به استان خواست برای رفع دغدغه مردم در خصوص کم آبی و خشکسالی آب مورد نیاز معادن از خط انتقال آب خلیج فارس تامین شود و بخش هایی هم در کشاورزی و شرب مردم مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه این جلسه وزیر اقتصاد به عنوان نماینده دولت در سفر هیات دولت به استان کرمان به صورت چهره به چهره با فعالان اقتصادی سیرجان به گفت و گو پرداخت.

اخبار مرتبط با سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمان را از طریق پرونده ذیل دنبال کنید:

دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور