شهرخبر

خطیب جمعه شیراز: به کسانی که می‌خواهند شأن شهدای مدافع حرم را زیر سوال ببرند ، می‌گوییم شما هم‌دست داعش شدید

خطیب جمعه شیراز: به کسانی که می‌خواهند شأن شهدای مدافع حرم را زیر سوال ببرند ، می‌گوییم شما هم‌دست داعش شدید

مهر نوشت: آیت الله دژکام گفت: دهان کسانی که می‌خواهند جایگاه شهید را در جامعه کمرنگ کنند با حضور مردم در برنامه تشییع شهدا بسته شد.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: شیراز مسائلی درون خود دارد که جزو فرهنگ شیراز است؛ باید هیئات و منبری‌ها و صاحبان مجالس و محافل این نکات را یادآوری کنند، مثلاً ۱۳ محرم روز دفن شهدا هر سال این سنت باید ادامه پیدا کند

وی ادامه داد: در عاشورا در برخی جاهای دنیا مانع عزاداری شدند، در نیجریه زد و خورد رخ داد و در بحرین مانع برافراشتن علم عزا شدند که وظیفه گردن ما زیاد می‌شود که این مقر اصلی تشیع که ایران اسلامی است را محکم نگه داریم.

وی ادامه داد: حمایت از نظام اسلامی و حمایت از کسانی که در این نظام زحمت می کشند واجب دینی است، در حالیکه اگر محوریت ایران لطمه‌ای بخورد سر بقیه چه بلایی می‌آید؟ مردم عمود قدرت اسلام و تشیع هستند و این را با جدیت باید حفظ کنید.

خطیب جمعه شیراز : به مداح اکتفا نکنید ، منبری هم داشته باشید / سایت و کانال و رسانه ، تیتر اولش برای امام حسین باشد

امام جمعه شیراز تاکید کرد: نکته دیگر در رابطه با حماسه پرشکوه مردم شیراز در تجلیل و تشییع پیکر سردار بی سر شهید اسکندری است که انصافاً شما مردم یک حماسه ارزشمند جاودان به یادگار گذاشتید، اگر کسی برای دفاع از حرم و تشیع به میدان رفته باشد ۸ سال که جای خود دارد ۸۰ سال هم که بگذرد علاقه این مردان بزرگ هیچگاه از دل ما بیرون نخواهد رفت.

آیت الله دژکام تاکید کرد: ضمن احترام به تمام شهدای مدافع حرم که مایه عزت اسلام و سربلندی جبهه مقاومت شدند، به کسانی که می‌خواهند شأن این عزیزان را زیر سوال ببرند می‌گوئیم شما هم‌دست داعش شدید و افتخاری برای خود کسب نکردید.

وی ادامه داد: مسلماً کسانی که دلشان می‌خواهد با این نوع حرف‌ها که خودشان می‌دانند دارند دروغ می‌گویند، مردم و فریب می‌دهند، جامعه با بصیرت و آگاه و با حضور در میدان روز عاشورا تو دهنی محکم به آنها زدند و سرجایشان نشاندند.

21231