شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روسیه#سازمان ملل

نبنزیا:

گوترش موضع خود در قبال نیروگاه زاپروژیا را شفاف کند

گوترش موضع خود در قبال نیروگاه زاپروژیا را شفاف کند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل می گوید اولویت دولت مسکو بر حفظ نیروگاه اتمی زاپروژیا قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل توجه این نهاد بین المللی به تحرکات اخیر اوکراین علیه نیروگاه اتمی زواپروژیا را خواستار شد.

«واسیلی نبنزیا» در پی اعلام موضع اخیر سازمان ملل در مسئله گلوله باران نیروگاه اتمی زاپروژیا گفت که روسیه منتظر است تا «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل پیشنهاد خود را در خصوص غیرنظامی کردن نیروگاه اتمی زاپروژیا شفاف سازی کند.

دیپلمات ارشد دولت روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: من منظور او از این پیشنهاد را متوجه نمی شوم؛ اجازه دهید ابتدا منظورش را از این پیشنهاد روشن کند.

نبنزیا در ادامه افزود که غیرنظامی کردن زاپروژیا و مناطق اطراف، آن را مستعد تحریکات مسلحانه می کند و اولویت روسیه برحفظ نیروگاه اتمی مذکور قرار دارد.

وی یادآور شد که روسیه از نشست شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا توجه را به خطر گلوله باران مستمر نیروگاه اتمی زاپروژیا از سوی اوکراین معطوف کند.

در نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد با محوریت وضعیت نیروگاه اتمی زاپروژیا، که با حضور رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شد، گروسی با ارائه گزارشی از وضعیت نیروگاه اتمی زاپروژیا، خواستار اعزام فوری یک هیأت تحقیق به منطقه شد و گفت شخصاً داوطلب می‌شود تا این گروه را همراهی کند.