شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خوراکی#روغن#خوزستان#استان خوزستان

ورود ۲ کشتی اقیانوس‌پیما حامل گندم و روغن خام خوراکی به بندر امام خمینی(ره)

ورود 2 کشتی اقیانوس‌پیما حامل گندم و روغن خام خوراکی به بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان گفت: ۲ فروند کشتی اقیانوس‌پیما حامل گندم و روغن خام خوراکی روز پنجشنبه به لنگرکاه بندر امام خمینی(ره) رسیدند.

امید جهان نژادیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: کشتی 70 هزار تنی گندم و کشتی 33 هزار تنی روغن خام نباتی در چند روز آینده برای تخلیه محموله‌های خود در اسکله "فله بار" مجتمع بندری امام خمینی(ره) پهلو خواهند گرفت.

وی افزود: این 2 محموله کالای اساسی توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهاد کشاورزی سفارش و خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان افزود: محموله گندم پس از پهلوگیری در اسکله، بدون توقف و انبارش، به صورت یکسره به مناطق مختلف کشور حمل می‌شود و محموله روغن خام خوراکی با تانکرهای مخصوص به کارخانه‌های تصفیه روغن انتقال داده می‌شود.

جهان‌نژادیان ادامه داد: چند فروند کشتی حامل گندم در مسیر بندر امام خمینی(ره) هستند که در روزهای آینده در لنگرگاه این مجتمع بندری پهلو می‌گیرند و بارهای خود را تخلیه می‌کنند.

به گفته وی در چهار ماه نخست امسال حدود یک میلیون و 350 هزار تن گندم و روغن خام خوراکی از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شده است.

به گزارش نسنیم، حدود 80 درصد کالاهای اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) مورد نیاز کشور از بندر امام خمینی(ره) وارد می‌شود.

ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی(ره) 50 میلیون تن است.

سال گذشته حدود 44 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در این مجتمع بندری کشور تخلیه و بارگیری شده است. بندر امام خمینی(ره) در 120 کیلومتری جنوب اهواز و در سواحل خور موسی در جنوب استان خوزستان واقع است.

انتهای پیام/737/ح