شهر خبر

معاون هماهنگ‌کننده ارتش:قطع ‌وابستگی کشور به بیگانگان، با تلاش نخبگان محقق می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده ارتش:قطع ‌وابستگی کشور به بیگانگان، با تلاش نخبگان محقق می‌شود

امیر دریادار سیاری با اشاره به غنای کشور در نیروی انسانی نخبه، گفت: عدم‌وابستگی به بیگانگان هدفی است که با تلاش و پشتکار نخبگان میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ امیر دریادار سیاری در جریان بازدید از فاز اول خط تولید دستگاه اکسیژن‌ساز مهسیما در اردبیل گفت: اردبیل در تمامی عرصه‌های فرهنگی، نظامی و ورزشی به ویژه در انقلاب و دفاع مقدس، بزرگان و مفاخر زیادی را به کشور تقدیم کرده که ناخدا هوشنگ صمدی یکی از آنان است.

وی با بیان اینکه اردبیل همواره دلبستگی خود به انقلاب و ایران را به اثبات رسانده، افزود: تولید دستگاهی در عرصه سلامت توسط نخبگان جوان بومی، از رشد و توسعه کشور و قطع وابستگی به بیگانگان نشان دارد.

سیاری با اشاره به غنای کشور در نیروی انسانی نخبه، ادامه داد: عدم‌وابستگی به بیگانگان هدفی است که با تلاش و پشتکار نخبگان میسر می‌شود همانگونه که در دوران دفاع مقدس نیز با اتکا به همین توان داخلی و شعار ما می‌‎توانیم، بسیاری از نیازهای کشور رفع شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: ایران امروز به خود می‌بالد که تمام تجهیزات نظامی به دست متخصصان و نخبگان بومی تولید می‌شود و توان داخلی به حدی بالاست که جوانان نخبه کشور می‌توانند ناوشکن‌هایی با بالاترین کارآمدی در بخش دفاعی بسازند و کشور را در این حوزه بی‌نیاز کنند که البته این برای دشمن غیرقابل تصور بود. 

سیاری تاکید کرد: کشور برای پایداری و تحکیم استقلال و  شرف خود نیازمند حضور جوانان نخبه و متعهد در همه عرصه‌ها است.

وی در پایان به بیان برخی از خاطرات دوران دفاع مقدس در زمینه علم و فناوری و ساخت تجهیزات نظامی اشاره کرد.

در ادامه، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل با اهداء لوح سپاس از امیر دریادار سیاری به پاس سال‌ها خدمات کم‌‎بدیل به کشور تقدیر کرد.

در این مراسم همچنین از سردیس شهید محمدرضا مرادی از شهدای حصر ۳۴ روزه خرمشهر و از همرزمان امیر سیاری و ناخدا صمدی رونمایی شد. این سردیس توسط استاد موسی عبدی و به ابتکار دامون نوری، مخترع بنیاد نخبگان استان اردبیل تهیه و آماده شده است.

انتهای پیام