شهر خبر

سیاستمدار عراقی فاش کرد؛

موضع احزاب اقلیم کردستان عراق درباره انتخابات مجدد

موضع احزاب اقلیم کردستان عراق درباره انتخابات مجدد

سیاستمدار مستقل در اقلیم کردستان عراق با اشاره به 13 پروننده جنجالی میان احزاب کُرد در این منطقه از مخالفت آنها با برگزاری انتخابات مجدد در برهه کنونی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «بشار درانی» سیاستمدار مستقل عراقی روز پنجشنبه فاش کرد که ۱۳ پرونده جنجالی اختلافی بین احزاب اقلیم کردستان عراق وجود دارد که یکی از آنها نامزدی برای پست ریاست جمهوری است.

وی ادامه داد: اختلافات بین احزاب کُرد بویژه دو حزب اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان را نمی‌توان فقط به نامزدی برای پست ریاست جمهوری محدود کرد، بلکه این اختلاف و مناقشه عمیقی است که سال‌ها ادامه داشته است و مستقیماً به ۱۳ پرونده از جمله ثروت‌های طبیعی، قاچاق نفت و سیطره مستقیم حزب دموکرات بر نهادهای امنیتی، مالی و اقتصادی ارتباط دارد.

این سیاستمدار افزود: نشست اخیر نیروها و احزاب کُرد، عمق اختلافات بین قطب‌های آن را نشان داد و ثابت کرد که تلاش برای متحد کردن افکار و دیدگاه در اقلیم کردستان بسیار دشوار است، به ویژه اینکه حزب دموکرات تلاش می‌کنند قدرت را به طور مستقیم در انحصار خود درآورد و این موضوع باعث نگرانی شرکای آن در روند سیاسی شده است.

وی در پایان گفت: با وجود اینکه امکان متحد ساختن دیدگاه‌های احزاب کُرد بسیار دشوار است، اما آن‌ها قبول دارند که تغییر قانون اساسی عراق خط قرمز است و در حال حاضر با برگزاری مجدد انتخابات در شرایط فعلی مخالف هستند.