شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه

شهادت دومین دختر بچه فلسطینی در نوار غزه

شهادت دومین دختر بچه فلسطینی در نوار غزه

یک دختر بچه فلسطینی دیگر که به دنبال حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع محلی فلسطینی امروز پنج شنبه اعلام کردند که «لیان الشاعر» کودک فلسطینی ساکن خان یونس بر اثر شدت جراحت‌های وارده در جریان تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه در بیمارستان «المقاصد» به شهادت رسید.

بدین گونه شمار شهدای حملات 3 روزه دشمن صهیونیستی به نوار غزه به 47 نفر افزایش یافت. 17 نفر از شهدا کودک و 4 نفر نیز زن هستند.

پیش از این« آلاء قدوم» دختر بچه 5 ساله فلسطینی توسط رژیم کودک‌کش اسرائیل به شهادت رسیده بود.

 

رژیم  صهیونیستی و گروه جهاد اسلامی فلسطین اواخر روز یکشنبه پس از سه روز بمباران شدید ارتش صهیونیستی در منطقه محاصره شده غزه، اعلام آتش‌بس کردند.

 این درحالی است که تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ادامه دارد.ده‌ها شهرک نشین با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز پنج شنبه به مسجد الاقصی یورش بردند

 منابع فلسطینی همچنین از بازداشت 15 فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری در بیت لحم، رام الله، جنین و طولکرم خبر داد.

کودکان فلسطینی همواره در تجاوزات رژیم صهیونیستی به دلیل عدم توانایی در دفاع از خود آسیب‌پذیرترین قشر بوده‌اند.همانطور که ماه مه  2021، 232 فلسطینی به شهادت رسیدند و 65 نفر از آنها کودک بودند.

رژیم  اشغالگر صهیونیستی در راستای سیاستهای نژادپرستانه‌اش در زمینه از بین بردن فلسطینیها، سیاست خصمانه کشتار کودکان بیگناه فلسطینی را در دستور کار خود قرار داده است. برخورد خشونت‌بار  رژیم اسرائیل با کودکان فلسطینی مغایر با قوانین بین‌المللی به ویژه   ماده 16 کنوانسیون حقوق کودکان است که بر اساس   این ماده ، رفتار خشونت‌آمیز با کودکان ممنوع است.

شرایط کودکان فلسطینی  روز به روز بدتر می‌شود و آنها هر روز شاهد فجایع و جنایات بزرگ رژیم صهیونیستی هستند که ده‌ها نفر از آنها به جای بودن در آغوش گرم خانواده و یا بازی با همسالان خود و تحصیل، در زندانهای صهیونیستی به سر می‌برند و از ساده‌ترین امکانات زندگی محروم هستند.

انتهای پیام/