شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ورزشکار#تهران#استان تهران

پنج ورزشکار همدانی به اردوی تیم ملی پتانک دعوت شدند

پنج ورزشکار همدانی به اردوی تیم ملی پتانک دعوت شدند

همدان- ایرنا- رییس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا استان همدان گفت: پنج ورزشکار این استان به نخستین مرحله از اردوی تیم ملی پتانک آقایان و بانوان کشور که در استان تهران برگزار می شود، دعوت شدند.

«افشین محمدی» روز پنج‌شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی پتانک آقایان و بانوان کشور از عصر امروز آغاز می شود که از استان همدان «الهام محمدی، بهاره بیگی و سمیه کریمی» در بخش بانوان و «مصطفی آزمرد و مجید شاهسوند» در بخش آقایان به این مرحله از اردو دعوت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این اردو با حضور ۱۵ ورزشکار به مدت پنج روز در تهران برگزار می‌شود.

به گفته محمدی، تیم‌های ملی پیوند اعضای کشورمان خود را برای حضور در رقابت‌های جهانی که فروردین ماه سال آینده در شهر پرث کشور استرالیا برگزار می‌شود، آماده می‌کنند.

پتانک یک رشته ورزشی تمرکزی فرانسوی است که فدراسیون بین‌المللی آن ١٠٨ سال پیش تاسیس و پس از گذشت سال‌ها فعالیت سرانجام در سال ١٩٨٦ توسط کمیته بین المللی المپیک (آی. او. سی.) شناسایی و رسمیت یافته که این رشته از سال ۱۳۸۸ در ایران فعال شده است.

در ورزش پتانک بازیکنان باید یک توپ فلزی توخالی را که جزو اصلی این بازی است، به توپ چوبی (جک) بزنند و اگر توپشان هم اصابت نکرد، باید تلاش کنند که توپ در فاصله بسیار نزدیکی از آن قرار گیرد.

بازیکنان باید این کار را در حالی انجام دهند که پاهایشان داخل دایره شروع قرار دارد. این بازی در خاک یا شن و ماسه سخت اجرا می‌شود اما می‌توان آن را در زمین چمن نیز برگزار کرد.