شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#منابع

وخامت اوضاع جسمانی«خلیل عواوده» اسیر فلسطینی/ جلسه دادگاه نظامی اسرائیل برای محاکمه «بسام السعدی»

وخامت اوضاع جسمانی«خلیل عواوده» اسیر فلسطینی/ جلسه دادگاه نظامی اسرائیل برای محاکمه «بسام السعدی»

منابع عبری از وخامت اوضاع جسمانی اسیر خلیل عواوده در زندان رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،شبکه عبری زبان « کان» امروز از وخامت اوضاع جسمانی « خلیل عواوده» اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش این شبکه عبری ، خلیل العواده در نتیجه اعتصاب غذا در معرض آسیب مغزی و عصبی قرار دارد.

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی خلیل عواوده را در دسامبر 2021 بدون هیچ اتهامی بازداشت کردند و این درحالی است وی پیش از این چندین بار توسط نظامیان صهیونیستی بازداشت شده بود.

خلیل عواوده اسیر فلسطینی نزدیک 150 روز است که در اعتراض به بازداشت موقت یا اداری دست به اعتصاب غذا زده است. وی ابتدا اعتصاب غذایی 111 روزه داشت و فقط یک هفته آن را شکست اما پس از سرباز زدن صهیونیست‌ها از تعهداتشان، بار دیگر اعتصاب غذای خود را از سر گرفت.

آزادی خلیل العواوده و «بسام السعدی» از رهبران بارز جنبش جهاد اسلامی فلسطین از جمله شرط‌هایی بود که جنبش جهاد اسلامی فلسطین به رژیم صهیونیستی برای توافق آتش‌بس دوشنبه شب در نوار غزه تحمیل کرد.

از طرف دیگر دفتر رسانه‌ای اسرای فلسطینی گزارش داد که دادگاه نظامی رژیم اشغالگر امروز برای محاکمه بسام السعدی  تشکیل جلسه می‌دهد.

در پی برقراری آتش‌بس پس از سه روزه جنگ، «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد: ما آزادی شیخ بسام السعدی و خلیل عواوده را شرط آتش‌بس کردیم. ما این پیروزی را به همه مردمی که در کنار مردم فلسطین ایستاده‌اند تقدیم می‌کنیم.

حدود 500 اسیر فلسطینی که بدون هرگونه تفهیم اتهامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت موقت هستند و با شعار « تصمیم ما آزادی است» برای دویست و بیست و دومین روز متوالی در راستای مقابله با سیاست بازداشت اداری به تحریم دادگاه‌های رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

این درحالی است که باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که « رائد ریان» و « خلیل عواده» در اعتراض به بازداشت اداری به اعتصاب غذای خود ادامه می دهند و رژیم اشغالگر صهیونیستی از پاسخگویی به درخواست آن‌ها برای توقف بازداشت اداری خودداری می‌کند.

باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه خود تاکید کرد: اوضاع جسمانی این دو اسیر فلسطینی رو به وخامت است و با گذشت زمان وخیم تر می‌شود.

نزدیک به 500 اسیر فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی در اعتراض به بازداشت بدون اتهام یا محاکمه خود و تنها در چارچوب قانون موسوم به بازداشت اداری رژیم صهیونیستی، از حضور در جلسات دادگاه نظامی خودداری کردند.

543 اسیر به حبس ابد محکومند و تعداد اسرای بیمار 700 نفر است که 300 نفر آنها بیماری‌های خطرناک و مزمن دارند.

با این وجود رژیم صهیونیستی همچنان به صدور احکام بازداشت اداری بیشتری ادامه می‌دهد و بر اساس اعلام باشگاه اسرای فلسطینی، تعداد حکم بازداشت‌های صادر شده از ابتدای سال جاری تا پایان فوریه به 203 مورد رسیده است.

نهادهای فلسطینی همواره خواستار حمایت بین المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین المللی کیفری خواسته‌اند تا تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

انتهای پیام/