جوسازی بلینکن درباره ادعای ضد ایرانی جدید آمریکا

بعد از داستان‌سرایی جدید مقامات قضایی آمریکا و متهم کردن یک تبعه ایرانی به تلاش برای ترور «جان بولتون» مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید، « آنتونی بلینکن » وزیر خارجه این کشور هم به جوسازی و لفاظی علیه ایران پرداخت.

وی در توییتی مدعی شد: «پیام ما به ایران روشن است: ما تهدید به خشونت علیه آمریکایی‌ها را تحمل نخواهیم کرد - و این قطعاً شامل مقامات دولتی سابق نیز می‌شود. هر حمله‌ای با عواقب شدید روبرو خواهد شد».

عصر چهارشنبه وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد یک تبعه ایران که عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است را به تلاش برای ترور جان بولتون مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید متهم کرده است. وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده متهم که ۴۵ سال سن دارد قصد داشته با پرداخت ۳۰۰ هزار دلار افرادی را برای انجام این قتل اجیر کند. در این بیانیه ادعا شده انگیزه این فرد احتمالاً گرفتن انتقام بابت ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید بعد از صدور این بیانیه مدعی شد: «دولت بایدن بر سر محافظت از همه آمریکایی‌ها در برابر تهدیدهای خشونت و تروریسم مصالحه به خرج نخواهد داد.»

وبگاه خبری «آکسیوس» هم در همین خصوص ادعا کرده که وزارت دادگستری آمریکا به «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق این کشور گفته بود که او دومین هدف توطئه‌ ادعایی مطرح شده از سوی این وزارتخانه، بعد از جان بولتون مشاور  امنیت ملی اسبق کاخ سفید بوده است.

 جوسازی بلینکن درباره ادعای ضد ایرانی جدید آمریکا

سناریوی جدید ضد ایرانی آمریکا در بحبوحه مذاکرات رفع تحریم با هدف فشار بر ایران، با واکنش تند سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مواجه شد و او نسبت به هرگونه اقدام علیه اتباع ایرانی به بهانه این اتهامات مضحک هشدار داد‌.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به داستان سرایی جدید آمریکا گفت: اینگونه ادعاهای بی پایه و اساس با اهداف و انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته و در حقیقت فرار به جلو، جوسازی تبلیغاتی و خصوصا فرار از مسؤولیت پاسخگویی به جنایات متعدد تروریستی است که دولت آمریکا یا مانند ترور بزدلانه سردار شهید سلیمانی مستقیما در آن دست داشته و یا مانند جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی مانند داعش با حمایت و پشتیبانی آمریکا مرتکب شده‌اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: بافتن این افسانه‌های نخ‌نما و بی اساس در حال تبدیل شدن به یک رویه تکراری در سیستم قضایی و تبلیغاتی آمریکا است و این بار، از سناریوسازی در ارتباط با عناصر ورشکسته سیاسی و بی ارزش مانند بولتون برای پیش بردن این روند استفاده شده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به هرگونه اقدام علیه اتباع ایرانی به بهانه این اتهامات مضحک قویا هشدار می‌دهد و تاکید می‌کند حق هرگونه اقدام در چارچوب مقررات حقوق بین‌الملل برای دفاع از حقوق دولت و اتباع جمهوری اسلامی ایران را برای خود محفوظ می‌داند.