شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#تهران#جدید

ادعای جدید ضد ایرانی آمریکا با هدف فشار بر تهران

ادعای جدید ضد ایرانی آمریکا با هدف فشار بر تهران

در ادعای جدید ضد ایرانی آمریکا با هدف فشار بر تهران، نام یک مقام دیگر دولت ترامپ به عنوان هدف ترور مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، وبگاه خبری «آکسیوس» مدعی شده که وزارت دادگستری آمریکا به «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق این کشور گفته بود که او دومین هدف توطئه‌ ادعایی مطرح شده از سوی این وزارتخانه، بعد از جان بولتون مشاور  امنیت ملی اسبق کاخ سفید بوده است.

طبق این گزارش، یک منبع نزدیک به پامپئو به آکسیوس گفت که وزارت دادگستری آمریکا «مستقیماً به پامپئو وزیر خارجه تأیید کرده که او یکی از افرادی است که توسط کسانی که در [اسناد] اعلام شده وزارت دادگستری [متهم] هستند، هدف قرار داشته است».

عصر چهارشنبه وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد یک تبعه ایران که عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است را به تلاش برای ترور جان بولتون مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید متهم کرده است.

به نوشته آکسیوس، سند اتهام حاوی جزئیاتی در مورد یک کار دوم است که منبع گفت اشاره‌ای به پامپئو دارد. طبق این گزارش، این سند جلوتر به یک مقام ارشد سابق دولت ایالات متحده در دوره ترامپ که نامی از وی نبرده، اشاره می‌کند.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده متهم که ۴۵ سال سن دارد قصد داشته با پرداخت ۳۰۰ هزار دلار افرادی را برای انجام این قتل اجیر کند. در این بیانیه ادعا شده انگیزه این فرد احتمالاً گرفتن انتقام بابت ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

طبق ادعای آکسیوس، متهم همچنین گفته بود که یک میلیون دلار برای کاری دیگر در نظر گرفته و به یک منبع محرمانه گفت: هدف قرار دادن آن مسئول خطرناک است، زیرا افراد زیادی در اطراف او هستند، اما زمان او فرا خواهد رسید.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید بعد از صدور بیانیه آمریکا مدعی شد: «دولت بایدن بر سر محافظت از همه آمریکایی‌ها در برابر تهدیدهای خشونت و تروریسم مصالحه به خرج نخواهد داد».

انتهای پیام