شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آتش#فرانسه

شعله ور شدن مجدد آتش سوز‌ی‌های گسترده در جنوب غربی فرانسه

شعله ور شدن مجدد آتش سوز‌ی‌های گسترده در جنوب غربی فرانسه

آتش سوزی‌های گسترده جنگلی در بخش‌هایی از جنوب غربی فرانسه مجددا شعله ور شده و منجر به تخلیه ساکنان برخی مناطق و سوختن هزاران هکتار دیگر از جنگل‌ها شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس شاو" آلمان در مطلبی به شعله ور شدن مجدد آتش سوزی‌های گسترده در جنگل‌های فرانسه پرداخته و نوشت: آتش سوزی‌های جنگلی در منطقه ژیروند فرانسه دوباره شعله ور شده است. شعله‌های آتش تنها در چند ساعت بیش از 6000 هکتار از جنگل‌ها را نابود کرده است. این منطقه قبلاً در ماه جولای تحت تأثیر آتش سوزی‌های گسترده‌ای قرار گرفته بود.

در ادامه این مطلب آمده است: این کابوس برای مردم ساکن مناطق آتش سوزی جنگلی در جنوب بوردو به حقیقت می پیوندد. آتش‌سوزی‌هایی که در ماه جولای بیش از 13000 هکتار از جنگل‌های کاج چند صد ساله در نزدیکی لاندیراس را نابود کرده بود، به نظر می‌رسید در چند روز گذشته تحت کنترل قرار گرفته است. حالا دوباره این آتش سوزی شعله ور شده و با سرعت سرسام آوری در حال پخش شدن هستند.

آتش‌سوزی جنگلی در منطقه ژیروند در جنوب غربی فرانسه بیش از شش هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرد. جنگل‌های کاج این منطقه در ماه گذشته نیز دچار آتش‌سوزی شدند و بیش از 15 هزار هکتار از این جنگل‌ها نابود شد، در هفته جاری در این منطقه، آتش بار دیگر زبانه کشید.

مقامات محلی استان لندز اعلام کردند که آتش به این منطقه کشیده شده است. دولت فرانسه بعدازظهر روز گذشته شمار ماموران آتش‌نشانی را دو برابر کرد و به هزار مامور رساند و در عین حال، هواپیماهای آب‌پاش نیز وارد عمل شدند.

آتش‌سوزی ماه گذشته، در منطقه لاندیراس آغاز شده بود و پس از وقفه‌ای سه روزه، روز سه‌شنبه، 9 اوت، دوباره شعله ور شد. خشکسالی شدید و دمای بالا، دلیل اصلی این فاجعه طبیعی دانسته می‌شود. آتش‌سوزی در همان شب اول حدود شش هزار هکتار جنگل را نابود کرد و به گفته مسئولان آتش‌نشانی، صبح چهارشنبه همچنان به گسترش سریع خود ادامه می‌داد.

در حالیکه آتش و دود هوا را پر کرده‌ است، مارتین گوسپرو، از مقام‌های منطقه ژیروند، اعلام کرد که بخش گسترده‌ای از بزرگراه بین بوردو و بایون تعطیل شده است. گوسپرو گفت: روز بسیار پرخطری در پیش داریم.

در مناطق بلین بلیه، سن ماگن، و هوستن حدد سه هزار و 800 نفر از خانه‌های خود تخلیه شدند. دو هزار نفر دیگر هم صبح چهارشنبه در حال تخلیه بودند. در رسانه‌های اجتماعی، برخی از اهالی منطقه از انبوه دود سیاه و از رنج ترک ناگهانی خانه‌های خود سخن گفتند.

در نزدیکی روستای بلین بلیه 16 خانه نابود شده‌اند، اما هیچ کس زخمی یا مصدوم نشده است. این منطقه در تابستان مملو از گردشگر است.

آتش لاندیراس که در جولای آغاز شد، بزرگ‌ترین مورد از چند آتشی بود که در سال جاری در جنوب غربی فرانسه درگرفت. این منطقه دچار خشکسالی کم‌سابقه و چند موج گرما بوده است. در دو آتش‌سوزی جنگلی در ژیروند در ماه گذشته، بیش از 20 هزار هکتار جنگل نابود شد و حدود 40 هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

در هفته جاری برخی از نقاط دیگر فرانسه در جنوب نیز صحنه آتش‌سوزی جنگلی بودند و در استان «ماین ات لوآر» در غرب کشور ناحیه‌ای جنگلی به وسعت بیش از 1200 هکتار آتش گرفت.

ژان لوک گلایز، رئیس بخش ژیروند فرانسه اعلام کرد: آتش‌سوزی‌های جدید جای تعجب ندارد، زیرا ما شرایط زمین را در اینجا می‌دانیم و از زمانی که آتش سوزی بزرگ تحت کنترل درآمده آتش در زمین فرو می رود. این آتش‌سوزی‌ها می‌توانند برای مدت طولانی بسوزند و اکنون موج گرما و بادهای متحرک دیگری داریم.

گلایز خواستار هواپیمای بیشتر برای خاموش کردن آتش شد و این را تنها راه برای خاموش کردن آتش سوزی که با سرعت باورنکردنی گسترش می یابد دانست.

"ژرالد دارونین"، وزیر کشور فرانسه، آتش نشانانی از ادارات و مناطق دیگر را برای کمک به منطقه فرستاده است. هزار نیروی اورژانس در این کشور با شعله‌های آتش مبارزه می‌کنند. دارونین در جریان بازدید از یک منطقه آتش سوزی در جنوب فرانسه گفت که در سراسر این کشور حدود یک چهارم آتش نشانان فرانسوی مستقر هستند. دارونین گفت: روزانه 200 آتش سوزی در فرانسه گزارش می شود و متأسفانه برخی از آنها به سرعت در حال گسترش هستند.

وی تاکید کرد : فرانسه امسال ضربه سختی خورده است و ما از اروپا درخواست کمک کرده‌ایم. سوئد و ایتالیا با هواپیماهای آتش نشانی از ما حمایت خواهند کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: بعید است که آتش سوزی‌ها دوباره در ژیروند به این زودی‌ها کنترل شود. به ویژه جنوب غربی فرانسه در حال حاضر دوباره در میانه موج گرما قرار دارد. تا آخر هفته همه روزه دمای هوای تا 40 درجه پیش بینی می شود.

انتهای پیام/