شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشتی آزاد#کشورهای اسلامی

کشتی آزاد بازی‌های کشورهای اسلامی / گلیج، کریمی و فیروزپور به فینال راه یافتند

کشتی آزاد بازی‌های کشورهای اسلامی / گلیج، کریمی و فیروزپور به فینال راه یافتند

تهران- ایرنا - محمدصادق فیروزپور، علیرضا کریمی و مجتبی گلیج آزادکاران وزن‌های ۷۴، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم با شکست تمامی رقبای خود به فینال بازی‌های کشورهای اسلامی راه یافتند.

به گزارش ایرنا، مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد در بازی‌های کشورهای اسلامی از ساعت ۱۳ امروز در شهر قونیه ترکیه برگزار شد که در پایان ۳ نماینده کشورمان به دیدار فینال راه یافتند  یک نماینده در دیدار رده‌بندی حضور دارد.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا مومنی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب حکمت‌الله وحیداف از تاجیکستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد مقابل حریف قرقیزستانی، مومنی از دور رقابت‌ها کنار رفت. مومنی در حالی مغلوب حریف تاجیکی شد که تا ثانیه‌های پایانی از حریف خود پیش بود اما با اشتباه خود مغلوب حریف شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست مقابل حمزه آلاجا از ترکیه با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی رسید. وی در دوم در یک مبارزه حساس و پر برخورد با نتیجه ۸ بر ۴ مقابل حاجی علی‌اف دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره و برنز المپیک از جمهوری آذربایجان مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، قیاسی به دیدار رده‌بندی راه یافت.

نماینده کشورمان در دیدار رده‌بندی به مصاف امید جلال‌اف از ازبکستان می‌رود.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۶ فضلی اریلماز از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۳ بر ۴  ارزو ایساکوف از اردن را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. فیروزپور در دیدار پایانی به مصاف توران بایراموف از جمهوری آذربایجان می‌رود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر کاریپبایف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت. وی دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر بنفر فاتح از الجزایر را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی به مصاف ابوبکر آباکاروف از جمهوری آذربایجان می‌رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر بایسال کوباتوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر رحمان جان ماحمدبکوف از تاجیکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل مامد ابراگیموف از با نتیجه ۱۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. گلیج در این دیدار به مصاف مصطفی سیسیز از ترکیه می‌رود.

مسابقات اوزان فوق امشب با مشخص شدن نفرات برتر به پایان می‌رسد.