شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کاخ سفید#بایدن

واکنش کاخ سفید به یورش اف بی آی به خانه ترامپ/ بایدن اطلاع نداشت!

کدخبر: 514046
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن از یورش پلیس فدرال آمریکا به اقامتگاه دونالد ترامپ و بازرسی از آن، از قبل اطلاع نداشته است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا بایدن از قبل از این حمله مطلع شده بود؟ گفت: خیر، رئیس جمهوری در جریان نبود و از آن اطلاع نداشت.

وی ادعا کرد: به هیچکس در کاخ سفید از پیش اطلاع داده نشده بود.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد که رئیس جمهوری آمریکا و کارکنان کاخ سفید مانند سایر مردم آمریکا، از طریق گزارش رسانه ها از یورش اف بی آی به خانه ترامپ خبردار شدند.

وی اضافه کرد که این اقدام با مسئولیت وزارت دادگستری انجام شده و تحقیقات این مستقل است و در آن دخالت نمی‌کنیم.

هنگامی که پیتر دوسی خبرنگار شبکه فاکس نیوز وابسته به جمهوریخواهان آمریکا، سخنگوی دموکرات کاخ سفید را در مورد این رویداد تحت فشار قرار داد، سخنگوی دولت بایدن تاکید کرد که کاخ سفید توضیح بیشتری در مورد "تحقیقات جنایی" ارائه نخواهد کرد.

پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) ۱۷ مرداد ماه با حکم قضایی برای یافتن اسناد طبقه بندی شده و رسمی مربوط به دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به اقامتگاه وی در «مارئه لاگو» واقع در فلوریدا آمریکا یورش برد.

اداره آرشیو ملی آمریکا که وظیفه حفظ و نگهداری تمامی اسناد و مدارک مربوط به هر دوره از ریاست جمهوری آمریکا را برعهده دارد، مدعی است ترامپ هنگام ترک کاخ سفید برخی از اسناد محرمانه را با خود به این محل منتقل کرده است؛ اکنون این حمله با واکنش های گسترده ای در داخل آمریکا و همچنین در سطح بین المللی مواجه شد.