شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#آمریکا#روسیه

در راستای جنگ افروزی مداوم در اوکراین؛

پنتاگون موشک های ضد پدافند راداری در اختیار اوکراین قرار داد

پنتاگون موشک های ضد پدافند راداری در اختیار اوکراین قرار داد

یک مقام وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد این کشور به کمک های نظامی خود به اوکراین برای مقابله با روسیه ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست گذاری اذعان کرد که وزارت دفاع این کشور تسلیحات نظامی ویژه انهدام سامانه های راداری را در اختیار اوکراین قرار داده است.

«کالین کال» روز چهارشنبه در نشست خبری وزارت دفاع آمریکا با تائید ارسال این محموله تسلیحاتی ویژه به اوکراین، به تعداد این نوع تسلیحات اشاره ای نکرد.

معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست گذاری همچنین هیچ اطلاعاتی درباره نوع موشک‌های ضد رادار ویژه انهدام سامانه‌های راداری روسیه و زمان ارسال آنها به کی یف ارائه نکرد.

معاون وزیر دفاع در ادامه اقدامات جنگ افرزوانه کشورش در اوکراین را اینگونه توجیه کرد که هدف از ارسال تسلیحات ضد راداری به اوکراین این است که هواپیماهای جنگی اوکراین بتوانند بدون ترس از هدف قرار گرفتن از سوی پدافند هوایی روسیه در قلمرو تحت پوشش نیروهای روس، به پرواز درآیند.

این مقام پنتاگون تصریح کرد که وزارت دفاع آمریکا در کوتاه مدت کارهای زیادی در جهت کمک به حفظ حضور نیروی هوایی اوکراین و ارتقا توانمندی آن انجام داده است.

کال یادآور شد که وزارت دفاع آمریکا همچنین از راه های دیگری از جمله از طریق ارسال قطعات یدکی برای هواپیماهای جنگنده میک -۲۹ به نیروی هوایی اوکراین کمک خواهد کرد.

به تازگی وزارت دفاع آمریکا از ارسال بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین به ارزش یک میلیارد دلار خبر داد. بر اساس این گزارش، بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین سامانه راکتی هیمارس و موشک‌های زمین به هوای ضد هواپیما و موشک را هم شامل می‌شود.