شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان

کارمند توییتر جاسوس عربستان از آب درآمد!

کدخبر: 514036
احمد ابوعمو، کارمند سابق توییتر به جاسوسی برای عربستان سعودی متهم شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، «احمد ابوعمو»، شهروند دوتابعیتی آمریکایی-لبنانی که در شرکت توئیتر مسئولیت نظارت بر روابط خبرنگاران و افراد مشهور (سلبریتی‌ها) را در غرب آسیا و آفریقای شمالی عهده‌دار بود، به جاسوسی برای ریاض متهم شد.

رویترز گزارش داد، هیئت منصفه دادگاهی در ایالت سان‌فرانسیسکو آمریکا، بعد از دو هفته محاکمه و بررسی پرونده احمد ابوعمو، وی را از پنج مورد از ۱۱ فقره اتهام تبرئه کردند.

دادستانی سان‌فرانسیسکو اعلام کرد که «بدر العساکر» یکی از مشاوران نزدیک «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، ابوعمو را استخدام و از دانش وی برای دسترسی به حساب‌های توییتری و اطلاعات شخصی مخالفان آل‌سعود استفاده کرده است.

از جمله این حساب‌های کاربری می‌توان به @mujtahidd اشاره کرد؛ اسمی مستعار که یکی از مخالفان سیاسی حکومت آل‌سعود برای خود انتخاب و با وارد آوردن اتهامات فساد و تخلف به این خاندان، میلیون‌ها دنبال‌کننده توییتری برای خود دست و پا کرد.

به گفته دادستان‌ها، ابوعمو دست کم ۳۰۰ هزار دلار و یک ساعت لوکس به ارزش ۲۰ هزار دلار از العساکر دریافت و مبالغ دریافتی را به حساب خود در آمریکا منتقل کرده است. از جمله دیگر اتهامات ابوعمو می‌توان به کلاهبرداری اینترنتی و پول‌شویی اشاره کرد.