شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#عربستان سعودی

مدیر سابق توییتر به جرم جاسوسی برای عربستان گناهکار شناخته شد

مدیر سابق توییتر به جرم جاسوسی برای عربستان گناهکار شناخته شد

یکی از مدیران سابق توییتر به جرم جاسوسی برای عربستان سعودی گناهکار شناخته شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «احمد ابوآمو» یکی از مدیران سابق توییتر در دادگاه فدرال سن فرانسیسکوی آمریکا، به جرم جاسوسی برای عربستان سعودی گناهکار شناخته شد.

وی که یک شهروند آمریکایی- لبنانی است، پیشتر در شرکت توییتر به عنوان مدیر ارتباطات فرامرزی با روزنامه نگاران و افراد سرشناس در خاورمیانه و شمال آفریقا کار می کرد.

ابوآمو با 6 مورد جرم از جمله فعالیت به عنوان عامل عربستان و تلاش برای مخفی کردن مبالغی که از مقامی مرتبط با خانواده سلطنتی عربستان گرفته بود، گناهکار شناخته شد.

دادستان پرونده اظهار کرد: «بادر العساکر» مشاور نزدیک به محمد بن سلمان پادشاه عربستان سعودی، ابوآمو را به استخدام خود درآورده تا از اطلاعات او برای دستیابی به حساب های توییتر استفاده کرده و اطلاعات شخصی درباره مخالفان دولت عربستان را بدست آورد. یکی از این مخالفان سرشناس، فردی به نام مجتهد است که در توییتر میلیون ها دنبال کننده دارد.

دادستان همچنین گفت: ابوآمو حداقل 300 هزار دلار به صورت نقدی و یک ساعت 20 هزار دلاری لوکس را از العساکر دریافت کرده و این پول را در حساب یکی از بستگان خود در لبنان به امانت گذاشته و این حساب را به حساب خود در ایالات متحده متصل کرده است.

ابوآمو همچنین به جرم کلاهبرداری اینترنتی، پول شویی و توطئه و تبانی مجرم شناخته شد.

این در حالی است که وکلای مدافع ابوآمو معتقدند اقدامات وی در توییتر به سادگی بخشی از وظایف شغلی اش بوده است.      

ابوآمو با 11 مورد اتهام روبرو بود اما در طی 2 هفته و نیم جلسات دادگاه، از 5 مورد اتهامات خود تبرئه شد.

همچنین «علی الزباره» شریک سابق ابوآمو نیز متهم به دسترسی به حساب های توییتر نیمی از شهروندان عربستان سعودی شد، اما پیش از متهم شدن، خاک آمریکا را ترک کرده است.

این در حالی است که تاکنون توییتر در این باره هیچ اظهار نظری نکرده است.

انتهای پیام/