شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس

آذری در گفتگو با مهر:

باید از ظرفیت سرمایه‌های خصوصی برای توسعه کشور استفاده کنیم

باید از ظرفیت سرمایه‌های خصوصی برای توسعه کشور استفاده کنیم

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شرکت‌های بزرگ با جلب اعتماد مردم می‌توانند سرمایه های سرگردان در سطح جامعه را جمع آوری کنند و در مسیر اجرای پروژه های توسعه کشور گام بردارند.

علی آذری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت گام برداشتن در مسیر مردمی کردن اقتصاد کشور، بیان کرد: رشد و توسعه اقتصادی کشور در گروه اجرای پروژه‌های زیرساختی و خدماتی است که ما امروز به شدت در این حوزه مشکل داریم. ما می‌دانیم که این پروژه‌ها برای پیشرفت کشور باید اجرایی شود. حال سوال این است که ما چطور از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. آنچه که می‌تواند برای ما راهگشا باشد، ایده و تئوری استفاده از مشارکت عمومی_خصوصی است.

وی بیان کرد: این تئوری بسیار دقیق و جذاب است اما در بخش پیاده سازی و عملیاتی کردن در کشورهایی نظیر ما که مسیر توسعه را می‌پیماییم، با مشکلاتی مواجه است. این ثابت شده که اگر بخواهیم مسیر توسعه را بپیماییم، باید از ظرفیت سرمایه‌های خصوصی استفاده کنیم. امروز مداخلات دولت در حوزه‌های توسعه‌ای کشور زیاد شده است. دولت باید دخالت خود را کاهش دهد. خیلی از مشکلاتی که امروز در جامعه محسوس است و عقب ماندگی‌هایی که در برخی از حوزه‌ها مواجه هستیم، به خاطر همین دخالت دولت است.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت‌هایی نظیر شرکت فولاد مبارکه اصفهان یک پنجره برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مسیر توسعه کشور به شمار می‌روند. این شرکت‌ها باید برنامه‌هایی تعریف کنند که مردم در مسیر توسعه کشور دخیل شوند. یکی از مشکلات ما این است که اعتماد بخشی از مردم از بین رفته و در مسیر توسعه‌ای کشور حاضر به سرمایه گذاری و مشارکت نیستند. چندین شرکت نظیر فولاد مبارکه در کشور هستند که این پتانسیل را دارند که کشور را به سمت توسعه سوق دهند.

وی تاکید کرد: ما امروز در برخی از حوزه‌ها فرصت سوزی داریم. در وهله اول مداخله دولت باید در حوزه توسعه‌ای کشور کاهش یابد و در وهله دوم شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه باید با چنین اقداماتی به سمت جلب اعتماد مردم برای سرمایه گذاری گام برداشته و با استفاده از این سرمایه‌ها به سمت توسعه کشور حرکت کنند. اصل کاری که شرکت فولاد مبارکه در افزایش سرمایه و تقسیم سود نقدی بین سهامداران انجام داده، بسیار شایسته است. از این طریق مردم جلب شده و با خرید سهام وارد این شرکت‌ها می‌شوند. به دنبال آن شرکت‌ها به یک نظام تأمین مالی مناسب دست پیدا می‌کنند و می‌توانند در مسیر توسعه پروژه‌های زیرساختی کشور گام بردارند.