شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میلیارد دلار

فروش ۷.۹۲ میلیون سهام تسلا با ارزش ۶.۸۸ میلیارد دلار

ایلان ماسک ۷.۹۲ میلیون سهام تسلا را به ارزش ۶.۸۸ میلیارد دلار فروخت.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، بر اساس یک سری پرونده‌های مالی که سه شنبه شب منتشر شد، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ۷.۹۲ میلیون سهام تسلا به ارزش حدود ۶.۸۸ میلیارد دلار را فروخت. پس از جلسه سالانه سهام داران تسلا در سال ۲۰۲۲ در ۴ آگوست در آستین تگزاس، مدارک نشان داد که این معاملات بین ۵ و ۹ آگوست انجام شده است.

 اوایل سال جاری، مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس در رسانه‌های اجتماعی گفت که پس از ۲۸ آوریل برنامه فروش بیشتری برای تسلا نداشته است. آن هفته، بر اساس مدارک، ماسک بخشی از سهام‌های سازنده خودرو‌های الکتریکی خود را به ارزش حدود ۸.۴ میلیارد دلار فروخته است.

این میلیاردر در نبرد حقوقی مناقشه برانگیزی با توئیتر، غول شبکه‌های اجتماعی است که او در ماه آوریل با قیمت خرید حدود ۴۴ میلیارد دلار یا ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم موافقت کرد. با وجود روند کاهشی فعلی بازار، قیمت سهام توییتر و قیمت سهام تسلا کاهش یافت. ماسک گفت که در حال فسخ قراردادش با توئیتر است و توییتر را متهم کرد که تمام اطلاعات مورد نیاز برای خرید را در اختیار او قرار نداده است. وی توییتر را متهم کرد که تعداد ربات‌ها، هرزنامه‌ها و حساب‌های جعلی را در پلتفرم خود کمتر اعلام کرده است.

تا ۸ جولای، ایلان ماسک به توییتر گفت که در حال فسخ این قرارداد است. توییتر شکایت کرده تا اطمینان حاصل کند که معامله ماسک با قیمت وعده داده شده انجام می‌شود، که برای بسیاری از سهام دارانش سود بادآورده است.  ارزش سهام‌های تسلا پس از ساعت‌ها از انتشار این اخبار تقریباً ثابت بود. سهام‌های تسلا در ۸۵۰ دلار بسته شد که روز سه شنبه کمی بیش از ۲ درصد کاهش داشت.