شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تهران#شطرنج#نتایج#سال گذشته

سراشیبی شطرنج ایران؛ افول نسل طلایی

سراشیبی شطرنج ایران؛ افول نسل طلایی

تهران - ایرنا - کسب عنوان بیست و ششم المپیاد جهانی شطرنج در حالی است که نسل طلایی ایران در چند سال گذشته نتایج درخشانی را کسب کردند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ورزشی ایرنا، چهل‌ و چهارمین دوره مسابقات المپیاد جهانی شطرنج روزهای ۸ تا ۱۸ مرداد در شهر چنای هند برگزار شد. المپیاد شطرنج ایران شب گذشته با باخت تیم مردان برابر مجارستان به پایان رسید، باختی که موجب شد تا ایران با ستاره‌های جوان خود جایگاهی بهتر از بیست و ششم را کسب نکند.

کسب جایگاه بیست و ششمی عنوانی است که بسیار پایین‌تر از ۲ دوره گذشته رقم خورده است.

تیم شطرنج مردان ایران با ترکیب پرهام مقصودلو، امین طباطبایی، پویا ایدنی، خلیل موسوی، بردیا دانشور و کاپیتان پوررمضانعلی به این دوره از مسابقات اعزام شد اما نتوانست عنوانی بهتر از بیست و ششم را کسب کند.

همچنین تیم زنان ایران با ترکیب مبینا علی‌نسب، سحر معصومی، انوشا مهدیان، آناهیتا زاهدی‌فر، اصغرزاده، کاپیتان هاشمی در این دوره رقابت‌ها حضور داشتند که عنوانی بهتر از سی‌اُم را کسب نکردند.

جایگاه تیم مردان و زنان ایران در المپیاد جهانی در حالی بود که تیم‌های قدرتمند روسیه و چین حضور نداشتند.

ایران در المپیاد جهانی ۲۰۱۶ باکو به عنوان یازدهم و در المپیاد جهانی ۲۰۱۸ باتامی رتبه هفدهم را کسب کرده بود.

افت فاحش نسل طلایی شطرنج ایران در حالی است که در ۲ سال گذشته فدراسیون با مشکلات زیادی روبرو بوده و حتی وعده‌های انتخاباتی حسن تامینی نیز نتوانسته گره مشکلات آن را باز کند.

به نظر می‌رسد که افول نسل طلایی شطرنج ایران در سایه مدیریت غیر تخصصی این رشته آغاز شده و شعار استخدام مربی خارجی وعده پوچی است که نخبگان این رشته دیگر آن را باور نخواهند کرد.