شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#منابع#فروش نفت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

نمی‌دانم منابع حاصل از فروش نفت به کشور برگشته یا خیر

امیدوارم به زودی بتوانیم شاهد به ثمر نشستن مذاکرات باشیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: مذاکرات به ترتیب توافق، تأیید و اجرا است که یکی از پروسه‌های مرحله تایید، مجلس شورای اسلامی است بنابراین به عنوان مجلس باید منتظر باشیم، بعد از آنکه توافق نهایی شد، متن را مشاهده کنیم.

اعتمادآنلاین|

 

عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، ضمن ارزیابی عملکرد تیم مذاکره‌‎ کننده ایران در جریان مذاکرات وین گفت: از عملکرد دولت در بحث مذاکرات هسته‌ای رضایت داریم و حمایت می‌کنیم. وزارت خارجه چارچوب خوبی را در پیش گرفته و موضوع مذاکرات را به سمت و سوی خوبی، هدایت می‌کند.

به گزارش منیبان، او افزود: در حقیقت تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای، همه توان خود را گذاشته که در چارچوب تأمین منافع مردم ایران عمل کند و کمیسیون امنیت ملی هم به‌ عنوان کمیسیون تخصصی در چارچوب منافع ملی مسئله را پیگیری می‌کند. امیدوارم به زودی بتوانیم شاهد به ثمر نشستن مذاکرات باشیم.

گلرو با اشاره به فرآیند حصول توافق در مذاکرات وین تصریح کرد: اما نکته اساسی این است که طبق توافقی که قبلاً داشتیم، بنا بر این بوده که توافق هسته‌ای جمع‌بندی شود، نهایی که شد، طی یک فرجه 45 روزه تا دو ماهه فرآیند تایید صورت بگیرد، لذا مرحله مذاکرات به ترتیب توافق، تأیید و اجرا است که یکی از پروسه‌های مرحله تایید، مجلس شورای اسلامی است بنابراین به عنوان مجلس باید منتظر باشیم، بعد از آنکه توافق نهایی شد، متن را مشاهده کنیم.

صفر تا صد امور اخذ پذیرش در دانشگاه استینیه ترکیه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توافق تا الان نهایی نشده است. گرچه با توجه به اینکه توافق نهایی نشده، در کمیسیون جلسات متعددی هم با وزیر خارجه و هم با باقری داشتیم و در جریان ریز مذاکرات قرار گرفته‌ایم و منتظریم، توافق که نهایی شد، متن به مجلس ارائه شود و در مجلس طبق قانون اساسی مورد بررسی قرار بگیرد لذا هنوز مذاکرات به مرحله تأیید نرسیده است. البته منظور از تأیید این است که در پایتخت کشورهای امضا کننده محافلی نظیر مجلس شورای اسلامی و نهادهای حاکمیتی، نظر خود را اعلام کنند.

گلرو در واکنش به ادعای رئیسی مبنی بر دریافت پول نفت، خاطرنشان کرد: از صحت و سقم این مطلب بی‌خبر هستم. ما دولت نیستیم، مجلس هستیم. باید بررسی کنیم اما بر اساس آخرین اطلاعات و اخباری که داریم، با رایزنی‌های صورت گرفته فرآیند برگشت منابع مثبت ارزیابی می‌شود.

او در واکنش به اینکه منظور از ارزیابی مثبت، واریز مبالغ به حساب دولت است؟ یادآور شد: بنده خبر ندارم.