شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کویت#منطقه‌ای

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

جایگاه کویت در استراتژی نظامی منطقه‌ای آمریکا کجاست؟

کاردار سفارت آمریکا در کویت اعلام کرد، کویت متحد راهبردی آمریکا و یکی از مهم‌‌ترین کشورهای خارج از ناتو برای واشینگتن است.

اعتمادآنلاین|

کاردار سفارت آمریکا در کویت اعلام کرد، کویت متحد راهبردی آمریکا و یکی از مهم‌‌ترین کشورهای خارج از ناتو برای واشینگتن است.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه کویتی القبس به نقل از «جیم هولت اسنایدر» جانشین کاردار سفارت آمریکا در کویت خبر داد، وزارت خارجه آمریکا با قرارداد ۴۰۰ میلیون دلاری فروش سلاح به کویت موافقت کرده است. این قرارداد پیشنهادی می‌تواند سیاست خارجی و امنیت ملی ایالات متحده را تقویت کند، زیرا از این طریق به بهبود زیرساخت‌های یکی از مهم‌‌ترین متحدین آمریکا خارج از پیمان ناتو کمک شده است.

به گفته این مقام آمریکایی، از دیدگاه واشینگتن کویت جایگاه مهمی در ثبات سیاسی و رونق اقتصادی خاورمیانه دارد.

او افزود: ما تلاش خود را برای به سرانجام رساندن این قرارداد به کار خواهیم بست تا در صورت تصویب آن، توانمندی کویت در مقابله با خطرات منطقه‌ای در حال و آینده ارتقا پیدا کند.

گفتنی است پایگاه تخصصی دیفنس‌پست در این رابطه خبر داده بود قرارداد تسلیحاتی شامل مهمات هواپیماهای تایفون است که دولت کویت خواهان خرید آن شده بود. این قرارداد همچنین شامل ۶۰ موشک هوا به هوای پیشرفته میان‌برد از نوع AMRAAM و AIM-120 C-7/8 و ۲۵۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی، ۵۰۱ بمب از نوع MK-83 با وزن ۱۰۰۰ پوند و مجموعه دیگری از بمب‌ها و مهمات مختلف در کنار سامانه‌های هدایت‌شونده توسعه‌یافته و خدمات لجستیکی و پشتیبانی آموزشی است.