شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ایران#تهران

اعزام ۴ تیم ورزشی کارگری به مسابقات بین‌المللی روسیه

اعزام ۴ تیم ورزشی کارگری به مسابقات بین‌المللی روسیه

تهران - ایرنا -کاروان ورزش کارگری ایران با عنوان «رهپویان محرم» به منظور حضور در مسابقات بین‌المللی شرکت‌ها عازم مسکو می‌شود.

به گزارش ایرنا، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی شرکت‌ها در روزهای ۲۱ تا ۲۵ مردادماه جاری در ورزشگاه معروف لوژنینکی مسکو برگزار خواهد شد که کاروان ورزشی کارگران ایران با عنوان «رهپویان محرم» در ۴ رشته ورزشی فوتبال ۶ نفره، بسکتبال ۳ نفره، دو و میدانی و کراس فیت در این دوره از مسابقات بین‌المللی حضور خواهد یافت.

«جواد رمضی» رئیس فدراسیون ورزش کارگری در این خصوص گفت: نخستین دوره مسابقات بین‌المللی شرکت‌ها (مسکو ۲۰۲۲) با حضور بیش از ۱۶۰۰ ورزشکار از کشورهای مختلف در ۲۱ رشته ورزشی در ورزشگاه لوژنینکی مسکو برگزار می‌شود که ورزشکاران کشورمان بنا بر اولویت‌بندی‌ که توسط کارشناسان فدراسیون صورت‌گرفته در ۴ رشته فوتبال، والیبال، کراسفیت و دوومیدانی در قالب یک کاروان ۷۶ نفره روز جمعه ۲۱ مردادماه عازم مسکو محل برگزاری مسابقات خواهند شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری با اشاره به اینکه این مسابقات متفاوت از  مسابقات جهانی جام کمپانی‌ها است که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، افزود: با توجه‌ به اینکه زمان برای انتخاب و معرفی تیم‌ها و ورزشکاران بسیار محدود بود شرکت‌هایی را برای حضور در این تورنمنت بین‌المللی کاندید و انتخاب کردیم  که در ورزش کارگری حضوری مؤثر و چشمگیر دارند ضمن اینکه توجه آنها به کلیت ورزش کارگری در استان مربوطه و همچنین ورزش کارگران کشور یک نگاه ملی است و از هر منظر شاخصه‌های مهمی برای اعزام به تورنمنت بین‌المللی شرکت‌ها در مسکو دارند.

وی هدف از حضور ورزشکاران کارگر و شرکت‌ها را در این‌گونه میادین ایجاد انگیزه برای مدیران و کارفرمایان و شور و اشتیاق کارگران برای روی‌آوردن به ورزش‌های سلامت‌محور دانست و افزود: به‌هرحال کارفرمایان وقتی ببینند که فضایی برای دیده‌شدن شرکت‌های آنها در میادین جهانی و بین‌المللی فراهم است و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و فدراسیون کارگری به فعالیت‌های آنها ارزش قایل هستند، تشویق می‌شوند تا بیش‌ از پیش به ورزش‌های سلامت‌محور توجه نشان دهند، ضمن اینکه کارگران هم بعد از حضور در این‌گونه میادین و تبادل تجربیات خود با کارگران دیگر کمپانی‌ها خود عاملی جهت توسعه ورزش‌های سلامت‌محور در جامعه کار و تلاش خواهند بود.

رئیس فدراسیون کارگری به نام کاروان ورزشی ایران در مسکو ۲۰۲۲ اشاره کرد و افزود: با توجه‌ به اینکه در ایام محرم قرار داریم نام «رهپویان محرم» را برای کاروان انتخاب کردیم. همچنین برنامه‌های فرهنگی خوبی متناسب با این ایام برای کاروان در نظر گرفته‌ایم که در طول حضور کاروان در محل برگزاری بازی‌ها اجرا خواهد شد.