شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سایپا#بخش خصوصی#مجلس

لزوم واگذاری سهام دولتی ایران‌خودرو و سایپا به بخش خصوصی

لزوم واگذاری سهام دولتی ایران‌خودرو و سایپا به بخش خصوصی

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس گفت: بهتر است وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای ارتقای کیفیت صنعت خودرو، سهام ایران‌خودرو و سایپا را به بخش خصوصی واگذار کند.

«قدرت‌الله حمزه شلمزاری» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی اظهار داشت: عملکرد این ٢ شرکت خودروساز از نظر کیفیت و قیمت مورد رضایت مردم نبوده است و برای ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی باید هر چه زودتر سهام این شرکت‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

نماینده مردم فارسان در مجلس شورای اسلامی بیان‌داشت: هر راهکاری که بتواند صنعت خودروسازی کشور را بهبود بخشد، مورد حمایت مجلس است و ما نمایندگان هم در راستای رضایتمندی مردم موافق واگذاری سهام این شرکت‌ها به بخش خصوصی هستیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: در شرایط کنونی این دو شرکت خودروساز یکه تاز میدان هستند و هر تصمیمی در حوزه قیمت‌گذاری داشته باشند اعمال می کنند، در واقع می‌توان گفت در این حوزه در حق مردم ظلم شده است زیرا کیفیت خودروها از نظر ایمنی پایین و قیمت آنها بالاست.

حمزه شلمزاری گفت: مدیران صنعت خودروسازی سال‌هاست که جان و جیب مردم را به بازی گرفته اند و مافیای قدرتمند آنها هم مانع نظارت های دقیق شده است؛ در غیر این صورت وضعیت امروز خودروسازی کشور نباید به این صورت باشد.

وی افزود: بهتر است وزیر صمت برای واگذاری سهام این دو شرکت به بخش خصوصی اقدام عاجل را انجام دهد و می توان گفت با عرضه محصولات آنها در بورس می توان به شفاف سازی در این حوزه رسید.