کارمند سابق توئیتر به جاسوسی برای عربستان متهم شد

یک کارمند سابق شرکت توئیتر که به جاسوسی برای عربستان سعودی متهم بود، روز سه شنبه به شش مورد جرم از جمله اقدام به عنوان عامل (جاسوسی) برای آن کشور، و تلاش برای پنهانکاری درباره یک پرداخت از یک مقام مرتبط به خاندان سلطنتی سعودی، مجرم شناخته شد.

به گزارش رویترز، «احمد ابوعمو» که شهروندی دوگانه آمریکایی - لبنانی را دارد، پس از دو و نیم هفته دادگاهی شدن در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو مجرم شناخته شد. ابوعمو در توئیتر به نظارت بر روابط با خبرنگاران و سلبریتی‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا کمک کرده است.

هیئت منصفه دادگاه او را از پنج فقره از یازده اتهام تبرئه کردند.

وکیلان مدافع فدرال که دفاع از ابوعمو را برعهده داشتند، فوری به درخواست اظهارنظر در این باره پاسخ ندادند. توئیتر (نیز) از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرد.

دادستان‌ها گفتند «بدر العسکر»، مشاور نزدیک به «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی، ابوعمو را برای بهره گیری از دانش و اطلاعاتش برای دسترسی به حساب‌های توییتر و دستیابی به اطلاعات شخصی درباره مخالفان سعودی استخدام کرده بود.

دادستان‌ها افزودند ابوعمو دست کم ۳۰۰ هزار دلار (نقد) و یک ساعت گران قیمت ۲۰ هزار دلاری از العسکر دریافت کرده و این پول را با انتقال به حساب یکی از خویشان در لبنان و انتقال آن به حساب شخصی اش در آمریکا پنهان کرده بود.

وکیلان مدافع گفتند آنچه ابوعمو در توئیتر صورت داده، به سادگی، بخشی از کارش بوده است.

کارمند سابق توئیتر به جاسوسی برای عربستان متهم شد

ابوعمو همچنین به تخلف مالی، و تخلف در زمینه ارائه خدمات، پولشویی و اتهام جاسوسی مجرم شناخته شده است.