شهر خبر

از علمدار اهل سنت تا نماز وحدت؛

حضور پرشور پاکستانی‌ها در مراسم روز عاشورا + تصاویر

حضور پرشور پاکستانی‌ها در مراسم روز عاشورا + تصاویر

عاشورای حسینی با حضور پرشور مردم مسلمان پاکستان علاوه بر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان در دیگر شهرها از جمله راولپندی، لاهور، کراچی، پیشاور، کویته، حیدرآباد،پیشاور، خیبرپختونخواه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در پاکستان، عاشورای حسینی با حضور پرشور مردم مسلمان پاکستان علاوه بر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان در دیگر شهرها از جمله راولپندی، لاهور، کراچی، پیشاور، کویته، حیدرآباد،پیشاور، خیبرپختونخواه و اسکردو و دیگر شهرها و روستاها برگزار شد.

شهرهای مختلف پاکستان از شمال تا جنوب، شهرهای کوچک و بزرگ شاهد حضور پر شور و میلیونی عزاداران حسینی در قالب هیات های روضه خوان و دسته های سینه زنی بودند.

حضور پرشور پاکستانی‌ها در مراسم روز عاشورا + تصاویر

حضور مردم اهل سنت در دسته های عزاداری

هر سال وقتی محرم شروع می شود تمامی مردم پاکستان به سوگ آقا اباعبدالله (ع) می‌نشینند، افراد هرمذهبی به روش خود یاد امام حسین علیه السلام و یارانشان را گرامی می‌دارند و عزاداری می‎‌کنند. بیشتر مردم اهل سنت در راه دسته های عزاداری اهل سنت نذری می‌دهند یا برای عزاداران مظلوم کربلا آب پخش میکنند.

اهل سنت پاکستان در روز عاشورا در مساجدشان کنفرانس هایی به مناسبت شهادت امام حسین علیه السلام برگزار می‌کنند و علمای برجسته در این کنفرانس ها درباره سیره مظلوم کربلا سخن می‌گویند.

حضور پرشور پاکستانی‌ها در مراسم روز عاشورا + تصاویر

اما عده ای از تکفیری ها برای اینکه مردم را نگذارند در عزاداری امام حسین علیه السلام شرکت کنند فتوا دادند که حضور در مراسم عزاداری محرم و حتی رد شدن علم حضرت عباس علیه السلام و نگاه کردن به آن باعت باطل شدن عقد نکاح می شود اگر کسی مرتکب این عمل شود بایدعقد نکاحشان را دوباره بخواند.

علمدار اهل سنت

اما چیزی که امسال توجه مردم مسلمانان پاکستان را به خود جلب کرده است "علم دست گرفتن روحانی اهل سنت" در دسته عزاداری در شهر کراچی و نماز وحدت در دسته های عزاداری است. مفتی فضل همدرد در دسته عزاداری امام حسین علیه السلام در کراچی حضور پیدا کرد درحالیکه در دستانش علم حضرت عباس علیه السلام بود و هم‌قدم بود با روحانی برجسته شیعیان این شهر تا به دشمنان اسلام بگویند که نام حسین ابن علی علیه السلام محور اتحاد مسلمانان است و زیر این علم همه ی مسلمانان متحد هستند.

حضور پرشور پاکستانی‌ها در مراسم روز عاشورا + تصاویر

واکنش کاربران فضای مجازی پاکستانی

این عکس در فضای مجازی پاکستان به سرعت درحال انتشار است و کاربران فضای مجازی از این روحانی اهل سنت تقدیر کرده و نوشتند: برادر اهل سنت در دسته عزاداری در کراچی، در روز عاشورا شیعه و سنی کنار هم هستند و این چهره اصلی اسلام است و این علامت محبان اهلبیت است که هر جا می‌رود پیام محبت و همبستگی میدهد، خداوند نگهدار همه حسینی ها باشد.

حضور پرشور پاکستانی‌ها در مراسم روز عاشورا + تصاویر

نماز وحدت

نماز ظهر عاشورا امسال در شهر کراچی به امامت حجت الاسلام سید حیدر حسین نقوی و در شهر راولپندی به امامت حجت الاسلام والمسلمین امین شهیدی برگزار شد. در این نماز جمعه علمای اهل سنت در صف اول نماز ایستادند و به بدخواهان مسلمانان پاکستان پیام دادند: درست است که از ما یکی با دست بسته و دیگری با دست باز نماز میخوانیم ولی خدا، دین، پیامبر و تمامی تعلیماتمان یکی است و آرزوی جدا کردن ما محقق نخواهد شد.

کاربران فضای مجازی این عکس را بعنوان "عکس روز" منتشر کردند و نوشتند وقتی دینمان، قرآن و پیامبرمان یکی است چرا از هم دور باشیم، این چهره واقعی پاکستان و مسلمانان پاکستان است با وجود اختلافات فرعی در مشترکات یکی هستیم.

علامه محمد امین شهیدی که از علمای برجسته شیعیان پاکستان است و سالها است در راه اتحاد میان مسلمانان تلاش می‌کند در صفحه مجازی خود نوشت: ما امروز برادران شیعه و سنی رو دیدیم که باهم با جماعت نماز میخوانند، مهم این نیست که دست بسته نماز بخواند یا با دست باز، مهم این است که برقلب هایمان حکومت حسین بن علی علیه السلام است.

حضور پرشور پاکستانی‌ها در مراسم روز عاشورا + تصاویر

و در پایان اشاره به یک حرکت زیبا:

یک شهروند غیر مسلمان پاکستانی در صفحه مجازی خود با انتشار این عکس نوشت: امروز اولین تولد دخترم "حورم" بود و مصادف است با ده محرم ما مسلمان هم نیستیم، ولی تصمیم گرفتیم که تولد دخترم را جشن نگیریم و با توجه به حال و هوای دینی امروز شهر سند نذری درست کردیم و در میان دوستان،فقرا و دیگران تقسیم کردیم،باشد که لطف خداوند شامل حال دخترم شود.