شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عربستان#رزمایش

رزمایش نظامی مشترک آمریکا و عربستان

رزمایش نظامی مشترک آمریکا و عربستان

منابع سعودی اعلام کردند که پیاده نظام نیروی دریایی این کشور و تفنگداران دریایی آمریکا برای برگزاری یک رزمایش مشترک، وارد بندرگاه «ینبع» شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه از آغاز رزمایش مشترک دو کشور در استان‌های «ینبع» و «الخرج» در این کشور خبر دادند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد که پیاده نظام نیروی دریایی عربستان سعودی و تفنگداران دریایی آمریکا برای شرکت در یک رزمایش مشترک، وارد بندرگاه «ینبع» شدند که هدف از این رزمایش افزایش آمادگی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری عربستان این رزمایش برای تقویت مشارکت بین نیروهای سعودی و آمریکایی به منظور اجرای طرح‌های دوجانبه است.

این رزمایش «خشم شدید 22» نام دارد و عربستان در منطقه ما بین استانهای ینبع و الخرج میزبان آن است.

تفنگداران دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این رزمایش مشترک با نیروهای سعودی روز سه شنبه آغاز شد که این هشتمین رزمایش مشترک اخیر با عربستان سعودی است. از سوی دیگر رزمایش مشترک آمریکا و عربستان، شانزدهمین دوره رزمایش سالانه خواهد بود که برای توسعه و بکارگیری یک گروه ضربتی مشترک برای پاسخ به تهدیدات منطقه‌ای کنونی طراحی شده است.

پیش از این، در اسفند ماه گذشته، تمرینات نظامی مشترک «عزم عقاب22» بین آمریکا و عربستان در پایگاه فورت کارسون که یکی از کمپ‌های آموزش نظامی آمریکا است، برگزار شد.

گروهی از نیروهای مسلح عربستان به فرماندهی «ترکی العنزی» مدیر مرکز عملیات مشترک سعودی، در این مانور نظامی شرکت کردند.

نیروهایی نظامی از کشورهای کویت، بحرین و عمان نیز، در تمرینات مشترک واشنگتن-ریاض مشارکت داشتند.

مقامات سعودی مدعی بودند که هدف از این تمرینات مشترک نظامی گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح هماهنگی‌ها بین نیروهای مسلح کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و نیروهای آمریکایی است.

نخستین دور از مانورهای منطقه‌ای عربستان سعودی با تمرکز بر دریای سرخ در ژانویه سال 2019 برگزار شده بود. در همان زمان عربستان سعودی از امضای میثاق نامه تشکیل شورای همکاری کشورهای عربی و آفریقایی (مشرف بر دریای سرخ و خلیج عدن) با هدف تأمین امنیت آبراه‌های دریایی خبر داده بود. این میثاق نامه از سوی عربستان سعودی، سودان، جیبوتی، سومالی، اریتره، مصر و اردن به امضا رسیده است.

انتهای پیام/