سئو سایت ورزشی

سئو سایت ورزشی بر اساس الگوریتم های گوگل، یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای وب سایت ورزشی خود انجام دهید. شما برای بهبود موقعیتتان در SERP نسبت به رقیب خود، باید از آخرین روندها و ارتقاء الگوریتم گوگل مطلع باشید. امروزه، دنیا در حال دیجیتالی شدن است و برای همراه شدن با این تغییرات نیازمند اقداماتی مبتنی بر داده هستیم. در این جا سعی کرده ایم تا به بررسی سئو سایت ورزشی بپردازیم و مشخص کنیم که چه راهکارهایی می تواند آن را بهبود بخشد.

دلایل اهمیت سئو برای وب سایت ورزشی

در ادامه به بررسی برخی از دلایل مهم رعایت سئو در وب سایت های ورزشی می پردازیم:

راهکارهای سئو سایت ورزشی

در ادامه به بررسی برخی از راهکارهای سئو سایت ورزشی می پردازیم:

1. صفحات با کارایی پایین را ارزیابی کنید

محتوا، پادشاه مسلم سئو است و فرقی نمی کند که در آینده، چه تغییراتی در الگوریتم های گوگل ایجاد می شود؛ محتوا همیشه دراای اهمیت خواهد بود. بازاریابان بزرگ محتوا، زمان زیادی را برای یافتن جدیدترین و تأثیرگذارترین موضوعات برای توسعه تولید محتوا صرف می کنند. اما شما علاوه بر تمرکز روی محتواهای جدید، باید حواستان به محتوای های منسوخ شده و قدیمی وب سایتتان نیز باشد. گاهی اوقات مجبور می شوید محتوای منسوخ شده را در وب سایت خود ویرایش کنید و آن را مطابق با خواسته های مصرف کننده بازسازی کنید. به این ترتیب، کارکرد صفحات مرده را افزایش می دهید.

2. سئو موبایل

در چند سال اخیر، ترافیک موبایل از اهمیت بالایی برخوردار گشته است. اگر وب سایت شما برای موبایل بهینه سازی نشده نباشد، دیگر حتی در نتایج جستجوی موبایل نشان داده نخواهید شد و حتی ممکن است رتبه ی شما برای نتایج دسکتاپ نیز به شدت پایین بیاید. به همین دلیل، یکی از اولین گام ها برای بهینه سازی وب سایت ورزشی برای موفقیت در موتورهای جستجو، انتخاب یک تم واکنش گرا برای موبایل است. این تم ها را می توانید در دایرکتوری تم وردپرس، بسیار زیاد پیدا کنید و از آن ها استفاده کنید.

3. استفاده از نمادهای محبوب تیم

اگر وب سایت شما برای تیم ورزشی خاصی است و یا محصولات یک تیم مشخص را می فروشد، حتماً در تبلیغ ها، طراحی سایت، محتواها، تصاویر و ... از نمادهای محبوب تیم استفاده کنید اما حواستان باشد که این کار را به طور افراطی انجام ندهید. هواداران به خوبی متوجه می شوند که شما این کارها را صرفاً برای درامدزایی انجام می دهید یا واقعاً هوادار تیم هستید. بنابراین با استفاده ی صحیح از این نمادها و الگوها، می توانید نظر هواداران را به وب سایت جلب کنید.

4. از برنامه ای استفاده کنید که با گوگل آنالیتیکس کار می کند

یکی از راه های عالی برای افزایش نتایج استراتژی های سئو سایت ورزشی، درک کاملی از Google Analytics است. اگر به هنر درک گوگل آنالیتیکس تسلط داشته باشید، در تصمیم گیری های مبتنی بر داده نیز موفق خواهید بود. تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا راه های رتبه بندی خود را درک کنید و مخاطبان خود را نیز بشناسید. شناسایی مرورگرهایی که بازدیدکنندگان شما برای دسترسی به وب سایت شما از آن ها استفاده می کنند مهم است. Google Analytics به شما می گوید که کاربران از چه دستگاه هایی برای دسترسی به وب سایت شما استفاده می کنند.

5. شناخت صحیح مخاطبان

اگرچه شناخت مخاطبان و مشتریان هدف برای تمامی وب سایت ها مهم است، اما برای وب سایت های ورزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مخاطبان شما کمی خاص تر از سایر وب سایت ها هستند. آن ها یا طرفدار تیم خاصی هستند و یا به طور کلی به ورزش علاقه مندند. شما باید دغدغه های آن ها را بشناسید تا بتوانید محتواهای مناسب تولید کنید و به طور کلی بتوانید حرفی را بزنید که آن ها می خواهند بشنوند.

6. بهینه سازی تصاویر خود را فراموش نکنید

بسیاری از اوقات، افراد فراموش می کنند که تصاویر را برای بهبود سئو سایت ورزشی بهینه سازی کنند. این کار اگر به درستی انجام شود، به طور قابل توجهی ترافیک وب سایت با کلمات کلیدی مرتبط افزایش میابد. بهینه سازی عکس های شما موقعیت بالاتری را در جستجوی تصویر گوگل تضمین می کند که مستقیماً روی دید وب سایت شما تأثیر می گذارد.بهینه سازی تصویر ارتباط زیادی با قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط در بخش متن جایگزین دارد اما، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

7. توضیحات متا و URL باید دقیق و صحیح باشد

URL و توضیحات متا محتوای شما به خزنده های موتور جستجو کمک می کند تا بفهمند محتوای شما چیست. بنابراین تمرکز شما باید بر این باشد که توضیحات متا و URL های خود را تا حد امکان واضح، تمیز و مختصر کنید. در اینجا چند روش نکته ذکر کرده ایم که از طریق آن ها می توانید توضیحات متا و URL های خود را بهبود بهشید:

نکات مهمی که باید بدانید

چند مورد مهم در ارتباط با سئو سایت ورزشی وجود دارد که لازم دیدیم به طور مختصر آن ها را بیان کنیم:

برگرفته از مقالات زیر
SEO Tips for Sports Website
SEO for Sports Teams and Sports