شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قم#استان اصفهان#جمعه#امام جمعه#حوزه

واکنش امام جمعه اصفهان به انتقاد از چرایی تمرکز گرایی علما در قم

واکنش امام جمعه اصفهان به انتقاد از چرایی تمرکز گرایی علما در قم

حوزه نوشت: نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: فردی گفته است که چرا همه علما و اساتید و طلاب در قم ساکن هستند و نباید این‌گونه باشد؛ در پاسخ باید گفت که قم مرکزی برای آموزش و تربیت طلاب در رشته‌های مختلف علوم دینی است،از سوی دیگر شهر قم، مرکزی برای تربیت طلاب کشورهای دیگر نیز به شمار می‌رود.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار حجت‌الاسلام نقویان با بیان اینکه تعداد مدیران کارآمد در پست‌های مدیریتی مختلف اندک است، اظهار کرد: امروز پیدا کردن مدیر کاربلد امری دشوار است و نیاز کشور این است که مدیران خوب، متعهد، متخصص و انقلابی با اقدام جهادی، عقب افتادگی‌ها را جبران کنند و مشکلات بزرگ و عمده کشور را برطرف سازند.

وی با بیان اینکه کار کردن در شرایط کنونی برای هر مدیری دشوار است، افزود: به نامزدهای انتخاباتی ایراد گرفته می‌شود که فلان وعده را دادی اما تا کنون انجام نشده است؛ باید دقت داشت هنگامی که مدیری، وارد میدان عمل می‌شود با اولویت‌های متفاوتی رو به رو می‌شود که شاید وعده انتخاباتی او در این اولویت‌ها قرار ندارد، بنابراین او باید برای ساماندهی امور کشور به اولویت‌ها رسیدگی کند نه برخی از وعده‌های انتخاباتی.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به ضرورت توجه و مراقبت از گفتار و سخن گفتن بیان کرد: آدمی باید مراقب گفتار خود باشد؛ در حدیثی می‌خوانیم که انسان هر چه را می‌داند، نباید به زبان جاری کند؛ بلکه باید مراقب گفتار خویش باشد.

واکنش امام جمعه اصفهان به انتقاد از چرایی تمرکز گرایی علما در قم

وی اضافه کرد: مثلاً فردی گفته است که چرا همه اساتید و طلاب در قم ساکن هستند و نباید این‌گونه باشد؛ در پاسخ باید گفت که قم مرکزی برای آموزش و تربیت طلاب در رشته‌های مختلف علوم دینی است؛ قرار نیست همه طلاب، مبلغ دینی و سخنران شوند، بلکه نیاز است در رشته‌های مورد نیاز کشور و دین، تخصص پیدا کنند؛ از سوی دیگر شهر قم، مرکزی برای تربیت طلاب کشورهای دیگر نیز به شمار می‌رود.

در این دیدار حجت‌الاسلام نقویان گفت: سعه صدر و نگاه پدرانه حضرت‌عالی سبب شده است که مسئولان با هم اتحاد داشته باشند و بستر مناسبی برای برطرف شدن مشکلات و خدمت‌رسانی به مردم استان اصفهان فراهم شود.

۲۱۲۲۰