شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#ریاست جمهوری

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه مطرح کرد؛

آمریکا پیشنهادی درباره تمدید پیمان «استارت نو» ارائه نکرد

 آمریکا پیشنهادی درباره تمدید پیمان «استارت نو» ارائه نکرد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه بر ضرورت از سرگیری مذاکرات حول تمدید پیمان دو جانبه استارت نو با آمریکا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بنا به گفته سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه، مسکو تا به امروز شاهد اقدامی از سوی واشنگتن در جهت تمدید پیمان دو جانبه استارت نو نبوده است.

«دیمیتری پسکوف» روز سه شنبه با تاکید بر ضرورت مذاکرات میان آمریکا و روسیه با محوریت این پیمان تسلیحاتی مهم اعلام کرد که مسکو هیچ پیشنهادی از ایالات متحده در مورد مذاکرات بر سر تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت جدید) دریافت نکرده است، با این حال چنین گفت وگویی ضرورت دارد.

در حالی که پیش از این وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به آمریکا اطلاع داده به صورت موقت بازرسی از تأسیسات هسته‌ای خود طبق معاهده استارت را متوقف خواهد کرد، این مقام ریاست جمهوری روسیه در کنفرانس خبری روزانه خود رو به خبرنگاران تاکید کرد که ما هنوز هیچ پیشنهاد خاصی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم. پسکوف افزود: اما بار دیگر تکرار می‌کنیم که گفت و گو در این زمینه ضروری است.

اوایل ماه ژوئن وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در صورتیکه روسیه حسن نیت و شفافیت بیشتری در خصوص زرادخانه هسته‌ای از خود نشان دهد، بحث از سرگیری مذاکرات را می‌توان مدنظر قرار داد.