شهر خبر

پس لرزه های  ناتمام جنگ اوکراین برای اروپا؛

اوکراین مسیر دسترسی اروپایی ها به نفت روسیه را بست

اوکراین مسیر دسترسی اروپایی ها به نفت روسیه را بست

با مانع تراشی یک شرکت ارائه دهنده خدمات حمل و نقل نفتی از طریق اوکراین، صادرات نفت روسیه به برخی از کشورهای اروپایی با وقفه مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، گزارش‌های خبری از قطع مسیر انتقال نفت روسیه به برخی از کشورهای اروپایی از سوی اوکراین حکایت دارد.

در حالی که کشورهای اروپایی این روزها با برای بحران بی سابقه انرژی خود در جستجوی راهکار هستند، خبرگزاری اسپوتنیک روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که اوکراین انتقال نفت روسیه به کشورهای مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک، که از مسیر شاخه جنوبی خط لوله دروژبا صورت می‌گرفت؛ را متوقف کرده است.

در همین راستا شرکت بزرگ خط لوله نفت روسیه موسوم به «ترنس نفت» ( Transneft )امروز سه شنبه در بیانیه‌ای تایید کرد که Ukrtransnafta، یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل نفتی از طریق اوکراین، تحویل محموله‌های نفت روسیه، از طریق جریان جنوبی خط لوله دروژبا به چند کشور اروپایی از جمله مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی را به حالت تعلیق درآورده است.

«ایگور دمین» دستیار رئیس شرکت ترنس نفت، به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد در واقع، این شرکت حمل و نفلی تحویل نفت روسیه به سه کشور مذکور را از ۴ اوت در ساعت ۶ و ده دقیقه صبح به طور کامل متوقف کرد.

دستیار رئیس شرکت ترنس نفت در عین حال افزود که حمل و نقل نفت روسیه از طریق بلاروس به سمت لهستان و آلمان در جریان است.

وی همچنین یادآور شد که طرف اوکراینی ارائه خدمات حمل و نقلی را به مشروط به پیش پرداخت کامل این خدمات کرده است.

در پی آغاز جنگ اوکراین و رویکرد ضد روسی گسترده کشورهای غربی که با وضع تحریم‌های پی در پی علیه این کشور همراه بود، کشورهای اروپایی خود با بحران کم سابقه‌ای در جهت تامین انرژی خود روبرو شدند.