شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#رئیس جمهور#مسجد الاقصی#فلسطین

در واکنش به تحولات اخیر؛

اردوغان: مسجد الاقصی خط قرمز است/ کشتار فلسطینی ها پذیرفتنی نیست

اردوغان: مسجد الاقصی خط قرمز است/ کشتار فلسطینی ها پذیرفتنی نیست

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که مسجد الاقصی خط قرمز است و کشورش تأمین امنیت، ثبات و توسعه در فلسطین را مسئله ای ضروری می داند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که کشورش مسجد الاقصی که قبله نخست مسلمانان است را خط قرمز می‌داند و در کنار ملت فلسطین و ساکنان غزه می‌ایستد.

اردوغان در عین حال با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر مدعی شد که ترکیه از بازگرداندن روابط با تل آویو به مسیر طبیعی، برای خدمت به منافع خود و همچنین دفاع از حقوق و منافع ملت فلسطین استفاده می‌کند!

وی ادامه داد: در تماس‌های خود با مقامات اسرائیلی، همواره بر میزان حساسیت بیت‌المقدس و اهمیتی که ترکیه در بالاترین سطح برای راه‌حل تشکیل دو قلمرو مستقل و تأمین امنیت، ثبات و توسعه در فلسطین قائل است، تأکید می‌کنیم.

رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد که علیه حملات چند روز گذشته نظامیان اسرائیلی که غزه و غیرنظامیان بی‌دفاع آن را هدف قرار داد، موضع شفافی ابراز کرده است.

اردوغان در توئیت خود همچنین کشتار کودکان خردسال فلسطینی که هنوز در گهواره بودند را محکوم و تصریح کرد که هیچ عذری را نمی‌توان در این زمینه پذیرفت.

گفتنی است، توافق آتش بس بین رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه، شامگاه یکشنبه به وقت محلی پس از یک دور تشدید تنش‌ها که سه روز روز به طول انجامید و شهادت ۴۳ فلسطینی و مجروح شدن ده‌ها تن دیگر را در پی داشت، اجرا شد.