شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#استرالیا

بانک مرکزی استرالیا پروژه ارز دیجیتال راه اندازی کرد

بانک مرکزی استرالیا پروژه ارز دیجیتال راه اندازی کرد

بانک مرکزی استرالیا از راه اندازی طرح‌هایی برای بررسی مزایای اقتصادی بالقوه استفاده از ارز دیجیتال خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بانک مرکزی استرالیا امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یک طرح آزمایشی یک ساله را برای بررسی «موارد استفاده نوآورانه و مدل‌های تجاری» کاربرد ارز دیجیتال و نیز به دست آوردن درک بهتری از ملاحظات فنی، قانونی و نظارتی این کار اجرا خواهد کرد.

بانک مرکزی استرالیا بدین منظور با مرکز تحقیقات تعاونی مالی دیجیتال که یک گروه صنعتی تحت حمایت دولت است، همکاری می‌کند. همچنین از فعالان بخش صنعت دعوت خواهد شد تا «موارد استفاده خاص» از ارز دیجیتال را ایجاد کنند که نشان می‌دهد چگونه بانک‌ها می‌توانند از این طریق به خانوارها و مشاغل خدمات پرداخت و تسویه نوآورانه ارائه دهند.

نتیجه آزمایشی تحقیقات مذکور میزان مطلوبیت و امکان‌سنجی استفاده از ارز دیجیتال را در استرالیا نشان می‌دهد. پیش از این برخی کشورها در استرالیا و آمریکای لاتین به ارائه خدمات ارز دیجیتال از طریق بانک مرکزی علاقه نشان داده بودند.

بر اساس آمار صندوق بین‌المللی پول، حدود ۱۰۰ کشور در حال بررسی راه‌اندازی ارز دیجیتال هستند و تعدادی از کشورها از جمله چین و باهاما در حال حاضر ارزهای دیجیتال خود را در بین مردم توزیع کرده‌اند.