به گفته یکی از افشاگران مطرح اپل، سری iPhone ۱۴ اپل به‌صورت همزمان در چین و هند تولید خواهد شد. این اتفاق می‌تواند به تسریع روند عرضه آیفون‌های بعدی کوپرتینویی‌ها کمک کند، اما در این بین چین و تایوان اختلاف سیاسی شدیدی پیدا کرده‌اند. از شانس بد اپل، تعداد قابل‌توجهی از تامین‌کنندگان این شرکت در این دو کشور قرار دارند و این موضوع در نهایت می‌تواند منجر به تاخیر در عرضه سری بعدی آیفون‌ها شود.

مهم‌ترین ضربه‌ای که اپل می‌تواند از تنش سیاسی بین تایوان و چین متحمل شود، مربوط به TSMC است. شرکت ریخته‌گری نیمه هادی تایوان وظیفه تولید تراشه‌های اختصاصی اپل برای آیفون‌ها و آیپدها و تمام محصولات اپل سیلیکون را بر عهده دارد. در نتیجه تایوان نقطه‌ای کلیدی برای تجارت اپل محسوب می‌شود و تهدید آن توسط چین، می‌تواند مشکلاتی برایش ایجاد کند. از سوی دیگر، چینی‌ها نیز وظیفه تامین قطعات مهمی را بر عهده دارند و خدشه در تجارت با این شرکت‌ها برای اپل ناخوشایند خواهد بود.

گفته می‌شود که اپل از تامین‌کنندگان تایوانی‌اش خواسته که به قوانین تایوان پایبند بمانند و از استفاده عباراتی مانند «ساخت چین تایپه» در محصولات خود بپرهیزند. با این حال اما گمرک چین روی واردات محصولاتی با عبارات مذکور حساسیت نشان می‌دهد و این موضوع می‌تواند سبب توقیف آن سری محصول شود. اپل باید هرچه سریع‌تر روند عرضه محصولاتش را بازنگری کند تا در آینده نزدیک به مشکل نخورد.