شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوشنبه#غزه#سال گذشته

تجاوز به غزه چقدر هزینه روی دست رژیم اسرائیل گذاشت؟

تجاوز به غزه چقدر هزینه روی دست رژیم اسرائیل گذاشت؟

رسانه های صهیونیستی امروز دوشنبه گزارش دادند که هزینه روزانه تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هزینه روزانه تجاوزگری این رژیم در سال گذشته بیشتر بود است.

به گزارش مشرق، رسانه رژیم صهیونیستی نوشتند که هزینه روزانه جنگ سه روز اخیر علیه نوار غزه بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) بوده است و این در حالی که هزینه روزانه جنگ  سال گذشته که فلسطینی ها از آن به نبرد "شمشیر قدس" یاد می کنند، حدود ۱۲۰ شیکل بود. هر دلار برابر با تقریبا سه و نیم شیکل است.

این رسانه های صهیونیستی تصریح کردند که مجموع هزینه نظامی رژیم صهیونیستی در طول این سه روز جنگ اخیر خود علیه غزه نزدیک به نیم میلیارد شیکل بوده است.

به نوشته رسانه های رژیم صهیونیستی، این هزینه با توجه به فراخوانی نیروهای ذخیره، استفاده از مهمات، پرواز گسترده هواپیماها و استفاده از وسایل مدرن مانند پهپادها و موشک های هدایت شونده علیه مردم غزه، برآورد شده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی در عین حال اذعان کردند که این نیم میلیارد شیکل تنها بخشی از هزینه ای بوده است که این رژیم برای تجاوزگری سه روزه خود به غزه پرداخت کرده است.

این رسانه ها خاطرنشان کردند که به این رقم باید دهها میلیون شیکل هزینه نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی در مرز فلسطین اشغالی و استقرار آنها در بخش های مختلف مانند شهرهای دارای جمعیت فلسطینی در داخل اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و شرق قدس اشغالی را نیز اضافه کرد.

تجاوز به غزه چقدر هزینه روی دست رژیم اسرائیل گذاشت؟

اینها تنها هزینه های مستقیمی است که رژیم صهیونیستی در طول سه روز اخیر به خاطر تجاوز خود علیه غزه پرداخته کرده است و باید به آن هزینه های فلج شدن سه روز صهیونیست ها، توقف پروازها و صنعت تروریسم و توقف فعالیت کارخانه ها و مراکز اقتصادی این رژیم زیر موشک باران نیروهای مقاومت فلسطین در کنار زیان های روحی و روانی وارده به صهیونیست ها و فرار سرمایه و مهاجرت معکوس صهیونیستها در آینده را افزود.

به گزازش روز دوشنبه ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی از عصر جمعه حملات هوایی و توپخانه ای خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرد که بر اثر این حملات وحشیانه ۴۴نفر نفر از جمله ۱۵ کودک و ۲ زن شهید شدند. بیش از ۳۶۰ نفر هم مجروح شده اند که ۹۶ نفر از آنها کودک، ۳۰ نفر زن و ۱۲ نفر سالخورده هستند.

در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، گروه های مقاومت فلسطین با صدها موشک شهرها و شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند.

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از جمعه شب تا شب گذشته مناطق مختلف فلسطین اشغالی را آماج راکت‌ها و خمپاره‌های خود قرار داد.

منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که گروه های مقاومت و جهاد اسلامی فلسطین دراین مدت بیش از ۷۰۰ موشک و راکت را به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردند.  

این جنایت تازه صهیونیست ها با موج محکومیت در سطح بین المللی به ویژه جهان اسلام روبه رو شد و کشورها، مقامات، احزاب و شخصیت های مختلف بر لزوم توقف آن و پاسخگویی رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

سرانجام موشک‌های مقاومت رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش توافق آتش بس کرد.

این توافق در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت محلی (بامداد دوشنبه به وقت تهران) و با میانجیگری مصر اجرایی شد.

در میان شهدا نام تیسیر الجعبری یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های قدس نیز دیده می‌شود و همین امر موجب شد که حملات گروههای فلسطینی از شدت بیشتری برخوردار باشد.

منبع: ایرنا