شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#المپیک#وزنه برداری#فدراسیون جهانی

قوانین سخت iwf برای مبارزه با دوپینگ/ تست خارج از مسابقه ندهید به المپیک نمی‌‎روید

قوانین سخت iwf برای مبارزه با دوپینگ/ تست خارج از مسابقه ندهید به المپیک نمی‌‎روید

تهران- ایرنا- مسوولان فدراسیون جهانی وزنه برداری هشدار دادند در صورتی که امکان گرفتن تست خارج از مسابقه برای برخی وزنه برداران فراهم نباشد، آن کشور نمی‌تواند به المپیک برود.

به گزارش ایرنا، نشریه inside the games با اشاره به آخرین اقدامات فدراسیون جهانی وزنه برداری در مورد مبارزه با دوپینگ نوشت:  (IWF) در حال برنامه ریزی قوانین جدید سختگیرانه ای در مورد تست های دوپینگی است که خارج از مسابقه گرفته می شود و کسانی که تخلف کنند از بازی های المپیک حذف خواهند شد.

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از عنوان‌داران المپیکی به خاطر مثبت شدن تست دوپینگ از حضور در فعالیت های حرفه‌ای محروم شدند و به همین خاطر فدراسیون جهانی المپیک به نوعی اعتماد خود را به وزنه برداری از دست داده و حتی صحبت هایی مبنی بر از دست رفتن جایگاه این رشته در ioc شنیده می‌شود.

بر همین اساس اگر فدراسیون جهانی وزنه برداری بخواهد اعتماد IOC را دوباره به دست آورد و جایگاه خود را در سال ۲۰۲۸ پس بگیرد، مبارزه قوی تر با دوپینگ اولویت اصلی است.

آنتونیو اورسو، دبیر کل فدراسیون جهانی با اشاره به اقدامات فوق افزود: اگر نمایندگان ما نتوانند برای گرفتن آزمایش دوپینگ به کشوری بروند، آن کشور از المپیک حذف خواهد شد.  البته فقط کره شمالی نیست که قوانین برای ورود به آن سخت است بلکه بسیاری از کشورها هستند که امکان انجام آزمایش‌های دوپینگ خارج از مسابقه را برای ما فراهم نمی‌کنند. ما باید قوانین را تغییر دهیم و باید این کار را تا دسامبر انجام دهیم چون اولین مسابقه گزینشی المپیک پاریس ۲۰۲۴ را داریم.

مدت‌ها است که در وزنه‌برداری این موضوع مطرح بوده است که ورزشکاران کره شمالی مدال‌های طلای زیادی را در بازی‌های المپیک و دیگر مسابقات می گیرند اما هرگز تحت آزمایش خارج از مسابقه قرار نگرفته‌اند، زیرا افسران آنتی دوپینگ مجاز به ورود به این کشور نیستند. از این رو فدراسیون جهانی تصویب کرده که ورزشکاران باید همیشه برای تست بدون اطلاع خارج از مسابقه در دسترس باشند.