شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه#جمعه

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

معیشت متوسط و ضعیف ائمه جمعه و طلاب/ آن‌ها در حوزه اقتصادی ورود نمی‌کنند

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: ائمه جمعه بحمدالله تاکنون فعالیت اقتصادی نداشته‌اند و تأکید رهبر معظم انقلاب هم به این خاطر بود که از این بعد هم چنین اتفاقی نیفتد.

اعتمادآنلاین|

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز ائمه جمعه از فعالیت‌های اقتصادی گفت: ائمه جمعه بهتر است وارد فعالیت‌های اقتصادی نشوند، زیرا مشغول شدن آنها به فعالیت‌های اقتصادی باعث می‌شود تا از اهداف و برنامه‌های اصلی‌شان باز بمانند. 

به گزارش خبرگزاری فارس، عضو هیئت‌رئیسه مجلس اظهار داشت: در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجربه ثابت کرده که سازمان‌ها و نهادهایی که وظیفه خدمت‌رسانی به مردم داشته‌اند، وقتی وارد فعالیت‌های اقتصادی شده‌اند از اهداف و برنامه‌های‌شان فاصله گرفته‌اند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: البته واقعیت این است که ائمه جمعه و به طور کل، طلاب در حوزه مسائل اقتصادی ورودی ندارند و زندگی آنها به لحاظ معیشتی در سطح متوسط رو به پایین است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: درست است که رهبر معظم انقلاب بر ورود نکردن ائمه جمعه به فعالیت‌های اقتصادی تأکید داشتند، اما این به این خاطر است که در ادامه مسیر هم این اتفاق نیفتد و گرنه تاکنون نیز همانطور که گفتم، طلاب ما نه تنها فعالیت اقتصادی نداشته‌اند، بلکه سطح زندگی آنها به ویژه در شرایط اقتصادی امروز متوسط رو به پایین است.