شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه

آتش‌بس در غزه اعلام شد

کدخبر: 513486
اقتصادنیوز: آتش‌بس در بیانیه‌های جداگانه بوسیله جهاد اسلامی و بعد بوسیله اسرائیل اعلام شد و هر دو طرف از مصر برای میانجی‌گری برای آتش‌بس تشکر کردند.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، از رویترز، حمله ارتش رژیم صهیونیستی به اهداف فلسطینی در غزه که از روز جمعه آغاز شد، به رشته‌ای از حملات موشکی تلافی‌جویانه از طرف سازمان جهاد اسلامی منجر شد، اما تا هنگام شروع آتش‌بس در ساعت ۲۳:۳۰ به وقت محلی (۲۰:۳۰ به وقت گرینیچ) این حملات عمدتا خاموش شده بود.

این آتش‌بس در بیانیه‌های جداگانه بوسیله جهاد اسلامی و بعد بوسیله اسرائیل اعلام شد و هر دو طرف از مصر برای میانجی‌گری برای آتش‌بس تشکر کردند.

این درگیری‌های سه‌روزه یادآور شروع جنگ‌های پیشین غزه بودند، هر چند که با توجه وارد نشدن گروه بزرگتر حماس که کنترل دولت غزه را به دست دارد، به منازعه، این درگیری‌ها تا به حال نسبتا محدود مانده‌اند.

مقامات غزه از کشته شدن ۴۴ فلسطینی که تقریبا نیمی از آنها غیرنظامی بوده‌اند و از جمله شماری از کودکان خبر داده‌اند. موشک‌های پرتاب‌شده بوسیله جهاد اسلامی باعث تهدید اغلب بخش‌های جنوبی اسرائیل شدند و ساکنان شهرهای تل‌آویو و آشلون را پناهگاه فرستادند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که حملاتش در روز جمعه «پیشگیرانه» بوده است چرا که پیش‌بینی می‌شد سازمان جهاد اسلامی در تلافی دستگیری شیخ بسام السعدی یکی از رهبرانش در کرانه غربی اشغال‌شده دست به حمله بزند.

 زیاد نخاله، دبیرکل سازمان جهاد اسلامی نیز در یک کنفرانس خبری در تهران گفت قاهره «در تلاش است که ترتیب آزادی شیخ السعدی را بدهد.»