شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیاه

خاطره بازی جذاب از روزی که آزادی سیاه پوش شد!

خاطره بازی جذاب از روزی که آزادی سیاه پوش شد!

بزرگترین عزاداری امام حسین در میادین ورزشی 13 سال پیش در ورزشگاه آزادی برپا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حدود 13 سال قبل استقلال در جام باشگاه های آسیا به مرحله نیمه نهایی رسیده بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد بازی حساس نیمه نهایی بین این تیم و دالیان چین باید فردای عاشورا برگزار شود. رایزنی های مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال به جایی نرسید و آنها هر کاری کردند نتوانستند بازی را حداقل ۲۴ ساعت تاخیر برگزار کنند. در واقع کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد که این بازی باید درست در روز مقرر و فردای عاشورا برگزار شود تا در برگزاری دیدار فینال هم خللی ایجاد نشود.

 جالب اینکه فردای عاشورا صد هزار استقلالی با پیراهن های مشکی راهی ورزشگاه شدند به طوری که در تمام ورزشگاه فقط رنگ سیاه دیده می‌شد و عزاداران اباعبدالله که روزهای تاسوعا و عاشورا عزاداری کرده بودند، با حضور در ورزشگاه آزادی ضمن حمایت از نماینده ایران بزرگترین تکیه دنیا را برپا کردند.

 از حدود ۴ ساعت قبل از بازی ورزشگاه آزادی کاملا پر شده بود و مردم سینه زنان به عزاداری می پرداختند به طوری که صحنه های بسیار زیبایی در ورزشگاه ایجاد شد و نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا و بازیکنان دالیان چین هم به تماشای عزاداری هواداران حاضر در ورزشگاه پرداختند.نه تنها برای آنها بلکه برای تمام ایرانی‌ها هم جالب بود که صد هزار تماشاگر با هم عزاداری می کردند و البته در طول بازی هم تمام شئونات را رعایت کردند تا خدای نکرده به ایام عزاداری بی احترامی صورت نگیرد. این مسئله بازتاب بسیاری در رسانه‌های مختلف داشت و بسیاری ازنشریات ورزشی اروپایی هم به آن پرداختند.

 بازیکنان استقلال و مدیران باشگاه از حضور گسترده هواداران خود شوکه شده بودند و هرگز فکر نمی کردند که فردای عاشورا صد هزار نفر به ورزشگاه آزادی بروند و این صحنه های تکان دهنده را ایجاد کنند. بعدها فیلم عزاداری فوتبالیستان ایرانی در ورزشگاه آزادی همه جا پخش شد و خلاصه یکی از تاریخی ترین روزهای این ورزشگاه  با عزاداری بسیار جالب و تکان دهنده فوتبال‌دوستان ایرانی و رعایت کامل حرمت ایام تاسوعا و عاشورا به ثبت رسید.

 

انتهای پیام