شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نوجوانان#تکواندو

تکواندو نوجوانان جهان| دختران و پسران ایران نایب قهرمان شدند

تکواندو نوجوانان جهان| دختران و پسران ایران نایب قهرمان شدند

تیم‌های ملی دختران و پسران ایران با کسب شش مدال طلا و دو نقره عنوان نایب قهرمانی سیزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دوره از مسابقات سه شنبه 11 مردادماه با حضور 786 تکواندوکار از 91 کشور جهان به میزبانی بلغارستان در سالن «آرمتس» شهر صوفیه آغاز و پس از شش روز رقابت، در نهایت با نایب قهرمانی تیم‌های ملی کشورمان در هر دو بخش دختران و پسران به پایان رسید.

در بخش دختران، کره جنوبی با کسب 5 مدال طلا، یک نقره، یک برنز و مجموع 718  امتیاز قهرمان شد. تیم ملی ایران که با هشت تکواندوکار در این رقابت‌ها حضور داشت با کسب دو طلا، دو نقره و 370 امتیاز نایب قهرمان شد و تایلند با یک طلا، دو نقره، یک برنز و 211 امتیاز در جای سوم ایستاد. ترکیه 211، بلژیک 127، آلمان 94 و ازبکستان  93 امتیاز عناوین چهارم تا هفتم را به خود اختصاص دادند.

اما در بخش پسران تیم ملی ایران که با 5 تکواندوکار عازم صوفیه شده بود، دست به کار بزرگی زد و با کسب چهار مدال طلا و 509 امتیاز با شایستگی عنوان نایب قهرمانی جهان با خود اختصاص داد. در این بخش کره جنوبی با تیم 10 نفره  5 طلا، یک نقره، یک برنز و 720 امتیاز کسب کرد و قهرمان شد. قزاقستان با یک نقره و چهار برنز، تایلند با دو نقره، یک برنز و 143 امتیاز، ایتالیا با یک طلا و 141  امتیاز و ازبکستان با یک نقره، یک برنز و 97امتیاز پایین تر از تیم ملی ایران در جایگاه سوم تا ششم قرار گرفتند.

برای تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، ابوالفضل زندی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی و متین رضایی 6 مدال طلا و پرنیا سلمانی به همراه ساغر مرادی 2 مدال نقره کسب کردند.

امیر عباس رهنما، الهام حقیقی، نیوشا شادلو، پونه جعفر صالحی و فرشته فتحی نیز توفیقی در کسب مدال نداشتند.

هدایت تیم ملی نوجوانان در گروه دختران برعهده فاطمه صفرپور است و نیلوفر صفریان و اختر کیانی به عنوان مربی وی را همراهی  کردند. در بخش پسران محمدرضا زوار سرمربی است و بهزاد خداداد و مسعود کاظم پور مربیان تیم کشور هستند. 

انتهای پیام/