شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انرژی#جلوگیری#گفتگو

هشدار مقام آلمانی به مردمش: ۲۰ درصد صرفه‌جویی کنید تا گاز قطع نشود

هشدار مقام آلمانی به مردمش: 20 درصد صرفه‌جویی کنید تا گاز قطع نشود

رئیس سازمان نظارت بر شبکه های برق و گاز آلمان، در گفتگو با یک روزنامه محلی اعلام کرد که مردم این کشور باید حداقل ۲۰ درصد از مصرف انرژی خود را کاهش دهند تا از کمبود گاز در زمستان پیش رو جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، کلاوس مولر، رئیس سازمان نظارت بر شبکه های برق و گاز آلمان، در گفتگو با یک روزنامه محلی اعلام کرد که مردم این کشور باید حداقل 20 درصد از مصرف انرژی خود را کاهش دهند تا از کمبود گاز در زمستان آینده جلوگیری شود.

رئیس آژانس شبکه فدرال آلمان در مصاحبه ای که روز شنبه منتشر شد، گفت: مصرف کنندگان باید حداقل 20 درصد از مصرف خود را کاهش دهند یعنی بسیار بیشتر از قبل... در حال حاضر خطر کمبود گاز در ماه دسامبر وجود دارد و یا در پایان فصل سرمای آینده سطح ذخیره‌سازی پایینی خواهیم داشت.

مولر در ادامه تأکید کرد که آلمان همچنین باید صادرات گاز خود به کشورهای همسایه را 20 درصد کاهش دهد و برای جلوگیری از کمبود گاز معادل 10 تا 15 گیگاوات ساعت گاز وارد کند.

مولر گفت: اگر ما خیلی صرفه جویی نکنیم و گاز اضافی دریافت نکنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

اظهارات وی در حالی بیان می شود که گازپروم روسیه جریان صادرات گاز به آلمان را از طریق خط لوله نورد استریم به 20 درصد کاهش داده است و دلیل آن مسائل فنی و توربین اعلام شده است که در هفته های اخیر این شرکت پس از تعمیرات به دلیل تحریم های مرتبط با اوکراین، قادر به دریافت آن از کانادا نبوده است.

مولر پیشتر اعلام کرده بود که روسیه می تواند از مشکل توربین به عنوان فرصتی برای قطع کامل گاز به آلمان استفاده کند که در آن صورت این کشور را مجبور به صرفه جویی در گاز تا حد ممکن می کند.

آلمان ماه گذشته اهداف ذخیره سازی گاز خود را برای پاییز آینده به 75 درصد تا 1 سپتامبر، 85 درصد تا 1 اکتبر و 95 درصد تا اول نوامبر افزایش داد.

برلین همچنین اقداماتی را برای صرفه جویی در انرژی ارائه کرد که در صورت کمبود گاز، خانواده ها را در اولویت قرار می دهد.

انتهای پیام/