شهرخبر

هدف سفر محرمانه فرستاده‌ عربی به لبنان همزمان با درگیری در غزه چه بود؟

هدف سفر محرمانه فرستاده‌ عربی به لبنان همزمان با درگیری در غزه چه بود؟

فرستاده یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس همزمان با اوج گرفتن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شکل محرمانه به لبنان سفر و با مسئولین این کشور دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه التیار وابسته به جریان ملی گرای آزاد به رهبری میشل عون، فاش کرد، این فرستاده حامل پیامی از سوی رهبران اسرائیل بود و خود را به لبنان رساند تا با مسئولین حزب الله دیدار و این پیام را به آنها برساند.

این مسئول که نام کشورش نیز ذکر نشده است به حزب الله خبر داده است که تل‌آویو با تمامی درخواست‌های لبنان موافقت کرده و به دنبال جنگ نیست اما تایید علنی این امر کمی زمان نیاز دارد و باید مسایل را بعد از اتمام برگزاری انتخابات به سرانجام برساند.

این فرستاده که همزمان با اوج گرفتن حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه خود را به بیروت رسانده به لبنانی‌ها خبر داد، سران فعلی اسرائیل معتقدند هر نوع تصمیمی که بگیرند باعث افزایش محبوبیت نتانیاهو شده و او را مجددا به قدرت باز می‌گرداند و آنگاه نتانیاهو هیچ امتیازی را در این زمینه به لبنان نخواهد داد.

منابع مذکور در ادامه تاکید کردند: پاسخ حزب الله به آنها کاملا قاطع و شفاف بود و در آن حزب تاکید شد، انتخابات اسرائیل هیچ ارتباطی به حزب الله نداشته و هویت نخست وزیر آینده رژیم صهیونیستی هم هیچ تغییری در هشداری که حزب الله به تل‌آویو داده نمی کند و ضرب الاجل اعلام شده حزب الله هم تغییر نخواهد کرد.

حزب الله به فرستاده این کشور حوزه جنوبی خلیج فارس مؤکدا خبر داد بیش از هر زمان دیگری خود را مصمم به اجرای تهدیدهایش می داند.

در همین راستا و همزمان با آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه روزنامه عبری زبانی کالکالیست در گزارشی خبر داد، سطح هشدار امنیتی در سکوهای گازی اسرائیل افزایش پیدا کرده و مسئولین اسرائیلی خود را برای بدترین سناریوها آماده می کنند.

به گزارش این رسانه عبری زبان نزدیک شدن موعد استخراج گاز از کاریش، در کنار نزدیک شدن موعد ضرب الاجل حزب الله و عملیات در غزه دست به دست هم دادند تا سطح هشدار برای سکوهای حفاری به بالاترین حد خود برسد.

این رسانه با اشاره به تاریخچه این تقابل و به ویژه پرواز پهپادهای حزب الله بر فراز کاریش افزود: در چنین شرایطی اسرائیل خود را برای بدترین سناریوها آماده می‌کند.

انتهای پیام/*