شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#ارتباطات#وزیر ارتباطات

نخبگان کشور در مسیر دستیابی به دانش موتورهای فضایی سرمازا

نخبگان کشور در مسیر دستیابی به دانش موتورهای فضایی سرمازا

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات با اشاره به برگزاری «فن-چالش موتورهای فضایی سرمازا» نوشت: برگزاری این فن-چالش ضمن شناسایی ظرفیت‌ها و نیازهای صنعت فضایی به شرکت‌های دانش بنیان، باعث می‌شود با برنامه‌ریزی مناسب، از آن در جهت دستیابی به این فناوری پیشرفته استفاده شود.

‌به گزارش ایرنا، «عیسی زارع‌پور» روز یکشنبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام نوشت: یکی از الزامات تزریق ماهواره در مدارهای بالای زمین، به ویژه مدارهای زمین آهنگ یعنی ۳۶ هزار کیلومتری از سطح زمین، دستیابی به دانش و فناوری ساخت ماهواره‌بر با «موتور پیشرانه فوق سرد» است که به «موتورهای سرمازا» یا «کراژنیک» مشهور هستند. این موتورها، راندمان بسیار بالایی دارند و می‌توانند ماهواره‌های بسیار سنگین در حد چند تن را در مدار زمین آهنگ قرار دهند.

وزیر ارتباطات افزود: ‌به همت سازمان فضایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر دستگاه‌های ذیربط و مشارکت فعال شرکتهای دانش بنیان و نخبگان کشور، «فن-چالش موتورهای فضایی سرمازا» در این هفته برگزار شد که ضمن ارائه نیازهای صنعت فضایی به شرکت‌های دانش بنیان، ظرفیت‌های بالقوه کشور در این حوزه شناسایی شد تا در ادامه مسیر با برنامه‌ریزی مناسب از آنها در جهت دستیابی به این فناوری پیشرفته استفاده شود.