شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانی

مسئولان استانی از زیست‌بوم خلاق حمایت کنند

مسئولان استانی از زیست‌بوم خلاق حمایت کنند

یک نماینده مجلس گفت: فرمانداری‌ها باید بخشی از فعالیت خود را به حمایت از زیست‌بوم شرکت‌های خلاق اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ فاطمه مقصودی نماینده مردم از حوزه انتخابیه بروجرد در مجلس شورای اسلامی ضمن برشماری خدمات شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان گفتما برای پیشرفت در ابعاد مختلف، ناچار از بررسی تجربه دیگران هستیم. در جهان هم توسعه پایدار و اقتصاد باثبات در در اغلب کشورها، تنها در سایه رشد فناوری و دانش صورت گرفته است. همین مسئله باعث شده است که مقام معظم رهبری تا بدین حد روی بحث شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دغدغه داشته باشند.

 وی با اشاره به نقش خانه‌های خلاق و نوآوری و شرکت‌های خلاق در توسعه استان ها افزود: این شرکت‌ها، تبلور نگاه به داخل و اتکاء به خود به جای بیگانگان هستند. رشد زیست‌بوم صنایع خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تنها می‌تواند در سایه یک برنامه عملگرا و مستمر در همه ارکان و دستگاه‌های کشور، محقق شود. ما یکی از بالاترین آمار فارغ‌التحصیل دانشگاهی را در جهان داریم، بدون شک یکی از پرفایده‌ترین روش‌های اشتغال برای این افراد، ایجاد استارتاپ‌ها، شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان است. در این شیوه، هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم از طریق عرضه محصولات خلاق، تولید و صنعت متحول می‌شود و همچنین در سایه ایجاد ثروت، رشد اقتصادی نیز افزایش می‌یابد.

 مقصودی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در معاونت علمی و فناوری ریاست‎‌‎جمهوری ، گفت: برای رشد شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، باید همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی پای کار بیایند. این شرکت‌ها در مسیر تکوین خود ممکن است با دهها نهاد اداری و سازمانی همپوشانی ماموریتی داشته باشند

نماینده مردم بروجرد، ضمن اشاره به کارهای بسیار شاخص انجام گرفته توسط نخبگان و جوانان خلاق افزود: دولت باید همه فرمانداری‌ها و استانداری‌ها را مکلف کند تا بخشی از کار خود را به حمایت و توسعه اکوسیستم محلی صنایع نرم و خلاق اختصاص دهند. این فعالیت‌ها می‌تواند با هماهنگی معاونت علمی و فناوری صورت گیرد.

 مقصودی همچنین گفت: ما به عنوان نماینده مردم بارها با عزیزان خوشفکر نخبه ملاقات می‌کنیم که درد دل‌های دارند و باید مقامات در هر اداره و نهادهای به صورت مصداقی به این درد دل ها رسیدگی کنند. به شخصه آمادگی دارم  تا پیگیر مطالبات این عزیزان در حوزه انتخابیه باشم و امیدوار هستیم که در آینده نزدیک شاهد رشد هر چه بیشتر این مجموعه‌های خلاق باشیم.

انتهای پیام