شهرخبر

ریسک بزرگ طلا ر هفته آینده

کدخبر: 513318
طلا در هفته ای که گذشت علی رغم افت بالای قیمت در روز آخر، بازدهی هفتگی مثبت را به ثبت رساند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،  هفته گذشته قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیم درصد رشد داشت تا کار خود را در قیمت 1774 دلاری به پایان برساند. این در حالی بود که روز جمعه و پس از انتشار گزارش بازار کار آمریکا، قیمت طلا طی یک روز نزدیک به یک درصد افت کرده بود.

با این وجود ناکامی طلا در عبور از مرز 1800 دلاری سبب ناامیدی صعودی ها در بازار شده است. علاوه بر این موضوع داده های قدرتمند در بازار کار آمریکا، در کوتاه مدت فشاری نزولی بر طلا وارد خواهد کرد. افزایش 528 هزار شغل در ماه جولای در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، بسیار بالاتر از پیش بینی 250 هزار نفری اقتصاددانان بود.

همچنین کارشناسان بازار بر این باورند که داده های تورم آمریکا که هفته بعد منتشر می شود می تواند ریسک بزرگی برای طلا باشد. اگر اقدامات فدرال رزرو توانسته باشد سرعت افزایش قیمت ها را کاهش دهد، احتمال ریزش بالای قیمت طلا وجود دارد.

نتایج نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نشان می دهد، در حالی که تحلیل‌گران در بازه زمانی کوتاه مدت طلا را نزولی می بینند، معامله گران خرد همچنان صعودی هستند.

در بخش وال استریت این نظرسنجی که از تحلیل گران بازار به عمل می آید، فقط 24 درصد از 16 نفر طلا را صعودی می دانند در حالی که 41 درصد بر سقوط قیمت طلا رای داده اند.

همچنین از میان 579 معامله گر خرد شرکت کننده در بخش مین استریت این نظرسنجی، 65 درصد اعتقاد دارند طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد، در حالی که فقط 21 درصد بر این باور بودند که طلا هفته آینده وارد روند نزولی خواهد شد.