شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عاشورا#امداد#حوزه#عاشورای حسینی#پوشش

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

آماده‌باش پایگاه‌ها و مراکز امداد و نجات برای تاسوعا و عاشورا

آماده‌باش پایگاه‌ها و مراکز امداد و نجات برای تاسوعا و عاشورا

رئیس سازمان امداد و نجات از آماده‌باش تمامی پایگاه‌ها، مراکز عملیاتی و عوامل اجرایی حوزه امداد و نجات کشور به‌منظور پوشش امدادی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۱ خبر داد.

مهدی ولی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر در پوشش امدادی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۱ از آماده‌باش تمامی پایگاه‌ها، مراکز عملیاتی و عوامل اجرایی حوزه امداد و نجات کشور خبر داد و گفت: خودروهای عملیاتی موجود در پایگاه‌ها و مراکز عملیاتی در کنار محورها و جاده‌های اصلی با آمادگی کامل مستقر شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آمادگی و کنترل سیستم‌های ارتباط رادیویی موجود (ثابت، سیار و تلفن‌های ماهواره‌ای ثریا) خبر داد و خاطرنشان کرد: تیم واکنش سریع استان‌ها در محورهای اصلی محل تردد عزاداران به‌صورت آماده باش مستقر هستند.

وی با اشاره به بازدید نجات‌گران از هیأت‌های مذهبی و اماکن عزاداری و ارائه توصیه‌های امدادی و خود مراقبتی اظهار کرد: در پایگاه‌های امداد و نجات سطح کشور مراسم عزاداری و نوحه سرایی برپا خواهد شد.

ولی‌پور تعداد پایگاه و پست‌های فعال ۱۱۳۷ مورد ذکر کرد و گفت: ۵۱۲۶ نفر نیروی عملیاتی، ۱۰۶۸ دستگاه آمبولانس، ۷۵۸ دستگاه خودروی امدادی و ۱۹ فروند بالگرد امدادی آماده ارائه خدمت در پوشش امدادی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی هستند.