شهر خبر

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛

اعزام دو تیم سحر سازمان جوانان هلال احمر به امامزاده داوود(ع)

اعزام دو تیم سحر سازمان جوانان هلال احمر به امامزاده داوود(ع)

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از اعزام دو تیم سحر سازمان جوانان هلال احمر به منطقه سیل زده امامزاده داوود(ع) خبر داد و گفت: دانش‌آموزان در طرح دادرس، هشت آیتم امدادی را فراگرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد گلفشان با تشریح فعالیت‌های مهم این سازمان در هفته گذشته گفت: در پی وقوع سیلاب، در امامزاده داوود (ع) تهران که منجر به کشته شدن و مصدومیت چندین نفر از شهروندان شد، دو تیم ۱۴ نفره سحر از تهران و یک تیم از استان البرز، سازماندهی و بی درنگ به محل حادثه اعزام، شدند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: با توجه به دستور رئیس جمعیت هلال احمر در حوزه اثرات تغییرات اقلیمی و پیامدهای آن برنامه توانمندسازی جوانان و داوطلبان و امدادگران در حوزه تغییرات اقلیمی امری ضروری است تا این مساله و اهمیت آن برای مردم نهادینه شود.

وی از دیگر اقدامات هفته گذشته این جمعیت را برگزاری کارگاه آشنایی با فرایندهای عضویت اعضا جوانان در خانه‌های هلال برشمرد و گفت: دوره‌های آموزش ضمن خدمت تشکیل تیم‌های تخصصی امداد و نجات خانه‌های هلال ویژه مسئولین استانی خانه‌های هلال و رؤسای شعب استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز و قزوین در هفته گذشته برگزار شد.

گلفشان با اشاره به مشارکت ۲۲۷ هزار دانش آموز در دهمین دوره طرح ملی دادرس گفت: دانش‌آموزان در دهمین دوره طرح دادرس، هشت آیتم امدادی را فرا گرفته و با تشکیل تیم‌های ۱۴ نفره در مدارس کار گروهی و با هم بودن را تمرین کردند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: پناه‌گیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه BLS و احیا قلبی و ریوی CPR، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی، اسکان اضطراری(چادر زنی) و اطفا حریق مهمترین سرفصل‌های آموزشی این دوره بودند.