شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قم#عاشورا#کرونا

دو مرکز تست کرونا در تاسوعا و عاشورا در قم

دو مرکز تست کرونا در تاسوعا و عاشورا در قم

رییس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: در تعطیلات تاسوعا و عاشورا، از پنج مرکز کرونا در سطح استان، ۲ مرکز امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن و امام خمینی در بلوار کریمی در ۲ شیفت صبح و عصر فعال خواهد بود.

به گزارش بهداشت نیوز، بهاره زارع از هم استانی‌ها درخواست کرد: در صورت داشتن هرگونه علائم مشکوک به کرونا ضمن اجتناب از حضور در مراسم و تجمعات، برای دریافت خدمات تشخیصی و تست کرونا به یکی از این ۲ مرکز مراجعه کنند. 

رعایت شیوه‌نامه‌ها بهداشتی جهت حفظ سلامت عزاداران حسینی ضروری است

رییس مرکز بهداشت قم با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز کرونایی، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامت عزاداران حسینی تاکید کرد.

سیامک محبی در این زمینه افزود: استفاده از ماسک از سوی کلیه همشهریان  به‌ویژه افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای هنگام خروج از منزل و بالاخص هنگام حضور در تجمعات و مراسم‌ها مهم و ضروری است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم‌های ایام محرم و صفر، اضافه کرد: مراسم‌ها حتی‌الامکان باید در فضای باز  برگزار و یا برای تهویه مناسب اماکن سربسته، تمهیدات لازم اندیشیده شود به‌طوری که گردش جریان و تبادل هوا در مکان عزاداری فراهم باشد و افراد مسن و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای در مراسم، صرفا در فضای باز حضور یابند.

وی با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم‌ها، تاکید کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، مدت زمان برگزاری مراسم‌ها حداکثر ۱۸۰ دقیقه می‌باشد و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در فضاهای بسته بیشتر از فضاهای باز مورد تاکید می‌باشد.

محبی افزود: با توجه به‌سرعت بسیار بالای انتشار این ویروس افراد دارای علائم مشکوک به بیماری کرونا ضمن رعایت قرنطینه خانگی، از حضور در مراسم و تجمعات جدا پرهیز نموده و در اسرع وقت به مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند.

در حال حاضر پنج مرکز درمان سرپایی کرونا در استان قم فعال می‌باشد که شامل مرکز امام خمینی در بلوار کریمی، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، امام حسن عسگری(ع) در شهرک امام حسن، پردیس در پردیسان و شهدا در خیابان انقلاب می‌باشد.