شهر خبر

طعنه یک استقلالی به طارمی و رفقا/ در جام جهانی ۹۸ هم اختلاف‌نظر بود اما عابدزاده، خداداد و دایی دخالت نکردند

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت که تیم ملی با این اتفاقات تلخ و عجیب وارد باتلاق می‌شود.

طعنه یک استقلالی به طارمی و رفقا/ در جام جهانی ۹۸ هم اختلاف‌نظر بود اما عابدزاده، خداداد و دایی دخالت نکردند

علی لطیفی، پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره اختلاف و دو دستگی در تیم ملی فوتبال گفت: متاسفانه  شاهد اتفاق عجیب و تلخی در تیم ملی فوتبال هستیم  و بازیکنانی که بخش عمده شان در اروپا بازی می‌کنند و آشنایی با قوانین حرفه‌ای دارند به نفع یک مدیر استوری می‌گذارند. به نظرم تیم ملی فوتبال کشورمان ناخواسته به سمت باتلاقی پیش می‌رود که خروج از آن غیر ممکن است. در فوتبال جهان هرگز نمی‌بینید که بازیکنان یک تیم ملی یا باشگاهی به نفع یا ضرر یک مدیر استوری بگذارند و یا بزرگان تیم  علیه سرمربی خود جبهه گیری کنند.

تیم ملی آرژانتین با اتحاد بازیکنان قهرمان کوپا آمریکا شد 

لطیفی گفت: تیم‌هایی در سطح ملی و باشگاهی در فوتبال اروپا و ایران موفق شدند و به قهرمانی رسیدند  که اتحاد  و همدلی بین مدیریت، کادر فنی و بازیکنان وجود داشته است.  به طور مثال تیم ملی آرژانتین در مسابقات  کوپا آمریکا با مربی کم تجربه قهرمان شد و موفقیت این تیم به خاطر اتحاد بین بازیکنان بود. البته  تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۸ ناکام بود، اما این تیم با همین اتحاد می‌تواند در جام جهانی قطر قهرمان شود.

بزرگان تیم ملی فوتبال در جام جهانی فرانسه دخالت نمی کردند  

پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: من در جام جهانی ۹۸ فرانسه افتخار همراهی تیم ملی فوتبال را داشتم. در آن دوره اختلاف نظر وجود داشت، اما بازیکنان با یکدیگر اتحاد داشتند. تمام بازیکنان ایویچ را دوست داشتند و به نظرم  اگر او در تیم ملی می‌ماند در آن صورت می‌توانستیم به مرحله بعد جام جهانی نیز صعود کنیم، اما متاسفانه ایویچ را برکنار و جلال طالبی را جایگزین کردند. بزرگان تیم ملی همانند عابدزاده، خداداد عزیزی و دایی در این باره دخالت نکردند که چرا ایویچ کنار گذاشته شد. جلال طالبی مربی ضعیفی بود، اما بازیکنان عرق ملی داشتند و بهترین برد تاریخ فوتبال ایران را برابر آمریکا رقم زدیم.

لطیفی گفت: متاسفانه بازیکنان تیم ملی همانند مهدی طارمی، سردار آزمون و جهانبخش که ستون  و جزو بزرگان تیم ملی هستند استوری مشترک در جهات حمایت از یک مدیر فوتبالی گذاشتند. به نظرم این اتفاقات به تیم ملی ضربه می‌زند و اگر این رویه ادامه داشته باشد نتایج تیم ملی در جام جهانی قطر  فاجعه خواهد بود.